Tema, dag 06; min dag

Jag har varit lite kass på att uppdatera min blogg under helgen här nu och har därför kommit efter med den här utmaningen. Men bättre sent än aldrig ju :)

Kommer att skriva om min gårdag nu då då.

Dagen började med mysig adventsfrukost tillsammans med G, fick ställa klockan då han skulle iväg och jobba men självklart steg jag upp för att hinna umgås lite med honom innan han åkte.

Sen scrappade jag ett par julkort samtidigt som julmusiken spred sig från stereon, mysigt.

Åkte sedan iväg för att träffa min bror och hans familj. Saknar dem så nu när jag av olika anledningar inte lägre kan träffa dem så ofta. Min lille pluttefis växer ju så mycket och man vande sig snabbt vid att ha honom runt sig dagarna i ända. Jag trvis hos dem så det blev så att jag var där typ hela dagen, blev bjuden på middag och det var så himla härligt att bara få umgås med dem.

Sen åkte jag hem till G igen för när han slutade att jobba var det bestämt att vi skulle åka till en bekant åt honom, han ville köpa en dörrkrans som min mamma gjort så vi åkte dit med den och stannade på lite kaffe.

När vi kom hem så fikade vi på lite kvällsmat och sen var det dax för film mys i soffan, vi tittade på "Beck", har alltid gillat det och fastän jag sett dem innan så funkar de igen.
Tänk om vi haft ett sånt polisteam i verkligheten! Då hade jag nog inte behövt leva som jag idag gör.
Önsketänkande jag vet men ändå lixom :)

Ja, det var en härlig gårdag jag hade :)
Det enda dryga var det telefonsamtal jag på kvällen fick. Åter igen var det polisen som ringde, har vad som känns som en ständig kontakt med dem numera :(
Dock fick jag igår reda på lite nya uppg, uppg som förhoppningsvis är bra för min del och som betyder att vi närmar oss det mål jag så strävar efter. Slutet.

Ja, sen var det dax för oss att krypa i säng och vad jag känner mig trygg och lugn när jag sover jämte G, drömmer jätte ofta mardrömmar men han är bra på att lugna mig. Vet att jag måste va lite lagom kul att sova jämte då jag som sagt drömmer mycket, är som en tromb i sängen, skriker, pratar osv i sömnen. Men så fort jag sen känner G;s närhet och armar runt mig kan jag somna om igen och då lugnt.
/Cornelia







Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken mysig dag. men mest glad blev jag över vad du skrev om polisens samtal ! Jag hoppas verkligen att det är så, att slutet börjar närma sig nu.

Kram

2010-12-06 @ 16:02:17
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Terese

Låter som en jättehärlig dag! Och vad glad jag är för att du är din älskling! Blev också jätteglad över att läsa att du fick ett positivt samtal från polisen, hoppas verkligen att det börjar närma sig slutet!



Stor kram

2010-12-06 @ 20:44:58
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0