Denna sjukvård...

Den 14 Dec var jag på vårdcentralen och tog prover, prover som min gamle dr (han har slutat) såg till skulle tas för att hålla koll på mitt blodvärde.
Jag pratade sen med en sköterska där inne, om att få recept förnyat, för flera veckor sen och frågade då om proverna, fick veta att blodvärdet var lite på gränsen. Så jag antog de andra då var okej.
Sen ringde en sköterska upp och ville boka en telefontid med min nya dr ang provsvaren.
Så imorse ringde då han.
Och mycket riktigt så ligger mitt blodvärde på gränsen medans mitt järnvärde är för lågt igen. Jag ifrågsatte om det verkligen skulle ta två mån innan jag får veta det och han kontrade med att det faktiskt bara är den tofte idag...pucko!
Jag ska hålla koll så det inte sjunker mera men vem vet vad det idag ligger på? Jag är ju konstant supertrött så kanske det är ännu lägre nu?
Och vad beror det på? Jag har inte rikliga menstruationer (som puckot bara antog jag hade) eller långvariga, dock kom det imorse så nu blir det väl sämre också förstår jag.
Vad ska man säg?
Allt strul med blod och järnvärdet kom i samband med den där jäkla fästingen och jag hade ju behövt få ett aktuellt värde men det är ingen mening att åka till vc utan får nog gå och kolla upp det hos min nya dr här i Mörrum då.
Jag hoppas den läkaren är bättre!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0