Fel glas

Igår råkade jag göra ett misstag, ett misstag som hade kunnat sluta på akuten.
Vi satt och fikade och jag tog vad jag trodde, mitt vattenglas men ist var det Marias Treoglas, treo är jag hemskt allergisk mot och har så varit det mesta av mitt liv.
Jag kände direkt att det inte var vatten så var jättesnabb med att flyga upp och spotta ur det. Sköljde munnen, tvättade ansiktet med kallt vatten och gurglade med vatten.
Ändå så kom det en reaktion, dock inte superallvarlig för även där var jag rätt snabb. Tog en allergitabl snabbt och när jag sen märkte det blev sämre fick det bli 14 Betapredtabl.
Det kliade i munnen, läpparna och ner på bröstkorgen. Svullnade även endel och blev rött.
Men det hävdes rätt fort och jag hade tur, för tänk om jag hunnit svälja allt, ja då hade det alla ggr fått bli min EpiPen och sen akuten.
Det är klantigt gjort alltså!
 
Det är så otäckt med allergier för så snabbt som man reagerar och tyvärr kan ju en reaktion bi hemskt allvarlig och jobbig.
Tur jag alltid är noga med ha koll på alla mediciner jag bör ha hemma och faktum är ju att såna här misstag inte sker så ofta.
Fördelen med att ha varit allergiker i nästan hela mitt liv skulle jag tro.
 
Det släppte alltså rätt fort sen men så är det allt annat än bra för min mage med dem där kortisontabletterna.
Och nu med, när magen redan är jobbig pga all antibiotika.
Ja, vad gör man?
Jag har pga det här sovit dåligt inatt och är inte så värst pigg idag.
 
Sitter just nu och försöker vakna till ordentligt, trots jag varit upp länge.
För jag ska ändå ge mig iväg till kursen. Det är samverkansmöte där idag, jag, en ledare från kursen, min handläggare från fk och en handläggare från am ska ha möte för att utvärdera kursen, vad som ska hända sen osv.
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Men du! Usch va läskigt !!
Tur att du inte var jätte törstig o bara klunkade i dig ! Vågar inte ens tänka på vad som hade kunnat hänt :S
Bra att du är noga att ha med allergimedicin!
Lycka till på kursen idag.
Jag är också skit trött, vet inte varför?? Fick sova inatt.
Men natten till igår var inte bra, det var för att jag kom hem fr jobbet vid 22, kände panik att jag behövde sova(jag behöver ju Minst mina 8 timmar/natt) och sista gången jag kollade på kl var hon 01, sen vaknade jag 04.45 när Johans klocka ringde o kunde inte somna om.
Ska vila lite nu medans skrutt sover en stund till.
Kram

2012-10-02 @ 12:14:43
URL: http://vimsmaja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0