Härligt!

Jag har haft tuffa dagar nu och allt för att mina mediciner helt enkelt inte funkar över huvud taget.
Men äntligen börjar kroppen funka bättre och då utan alla jäkla piller, eller en stor del iaf.
Akutremissen till smärtmott har jag inte kommit längre med utan fick börja dra ner på eget bevåg nu och helt enkelt göra det som funkar bäst för mig för inte kan man vänta ut nån där? Hade kunnat sluta illa det här eftersom de i Karlskrona säger hudbiopsin visar på nån läkemedelsallergi och nu kan jag tydligt säga att Tradolanen lär va boven.
Nu har jag inte ätit nån sån sen i fredags och klarar mig numera på en allergitabl dagligen (ist för 3-4) har heller inte fått några nya utslag så det måste ju vara dem.
Jag fick besked i måndags att en läkare ifrån smärtmott skulle ringa mig som idag men inte, och i eftermiddags fick jag då höra fredag ist...!?

Men nu börjar jag trots det här fungera bättre och det är då på tiden för så lite tabl jag klarat mig på de här dagarna var länge sen och det känns så skönt.
Min kropp börjar enl min "häxa" äntligen läka efter vinterns pärs men än måste jag ha kvar en sväng av det där tålamodet då det gäller maten och så. Visst kan jag ta det och visst var det värre förut när jag oxå var allergisk mot mjölk så egentligen borde jag inte gnälla men faktum är att jag blivit bortskämd och bekväm de här åren jag kunnat äta vanlig mat.
Äter jag nu glutenfritt tills nya blodprover tagits så märker man ju oxå hurvida det var glutenallergin som orsakade järnbristen och blodbristen.
Och så hinner min mage läka ut riktigt och så tar kanske min "häxa" snart och behandlar mig fullt ut.

Jag blir totalt slut av alla dessa svängningar i mitt mående, det tar helt klart ut sin rätt!
Och jag mår inte så bra med värken idag som jag kan göra men huvudsaken är ju ändå att det går på rätt håll!
Klarar ju nu natten lika bra så kan jag då andas ut riktigt imorgon för då har det verkligen gått framåt och på det håll jag så länge strävat efter.


Kommentarer
Postat av: Terese

Vad skönt om det kan gå åt rätt håll nu vännen, håller tummarna för att det blir bättre och bättre. Skönt att få veta vad utslagen berodde på, kommer du få någon annan än tradolanen nu?



Ha en bra dag!



Kram

2012-05-10 @ 09:25:46
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0