World Trade Center

Vädret är väldigt skumt alltså men jag trotsade det i förmiddags och gick ner på byn där det idag var den årliga "Kulturdagen", en gammal fin tradition.
Det är en hel del om det gamla fisket, en fiskarflicka utses varje år, hantverksmarknad, lite lotterier, musik osv. Mysigt och jag älskar ju allt sånt där så det var trevligt att strosa runt lite, såklart smög det sig ner lite av varje i min väska, grejer jag inte kunde motstå att köpa :)
Och det höll uppe under hela tiden jag var där.
Var sen helt slut så sov i nästan två timmar i eftermiddags.
Jösses vad trötter jag är nuförtiden!
 
Sen kom det där regnet igen och i massor så slängde mig i soffan och satte på en film Maria rekomenderat mig, "World Trade Center", hon sa att hon grät en hel del till den och att jag skulle va förberedd på att göra det jag då, jag gör det rätt lätt då jag är en blödig en.
Den här filmen har jag velat se länge men aldrig blivit färdig till det.
 
Den var hemskt gripande och jättebra!
Jag har alltid gillat Nicolas Cage och han har en huvudroll i denna, han är en polis och tillsammans med ett flertal andra poliser ger han sig in i byggnaderna för att hjälpa till. De fastnar i allt ras och får kämpa för sina liv, samtidigt får man då följa deras familjer, hur de lider i väntan på att få några livstecken ifrån de sina...
Ja, den är som sagt hemskt bra så har ni inte sett den gör det.
När det är såna där verklighetsbaserade filmer tar jag så illa vid mig men samtidigt vill man ju ändå se det.
Tårarna var många och jag kan bara sända tankar till alla dem som blev drabbade av det där fruktasnvärda.
 
Jag tog sen Bamse med mig och gick nerom havet en sväng, det sprack upp igen så var rätt skönt ute nu.
Men nu får det räcka med frisk luft för idag för ska nog slänga på en film till tror jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0