Läkare här, läkare där

Ja detta evigt springande och tjatande om läkare fortsätter, är verkligen mycket nu!
I måndags var jag på vc för att få min andra järninjektion, de frågade hur min helg varit och den var full med migrän, kontant huvudvärk, yrsel och en grym trötthet.
Inget konstigt fick jag till svar då mitt hb spökar en massa och då räcker det inte med en injektion. Jag trodde ju att den skulle verka bra med en enda gång eftersom det verkligen kommer rätt in i blodet.
Men efter andra brukar man märka bättre resultat, men så gick det inte som tänkt. För de misslyckades nämligen med att sticka mig. De var 3 sköterskor och stack mig i båda armveck och hand, på båda sidor men sen gav de alltså upp. Höll på i 40 min!
Så jag fick hem utan nåt uträttat, sköterskan skulle sen ta det med min dr för såhär funkar det ju inte och verkligen inte då jag skulle ha två i veckan. Ska återkomma in dit på fredag.
Men där rök mitt hopp om att piggna till.

Och sen igår var det dax att ge sig till Karlskrona och sjukhuset där...ett besök jag bävade så för då min dr där pratat en hel del om allt den biten då...Nåt galet är det ju och har varit bra länge.
Hon, alltså min dr där var sjuk, fick jag reda på i måndags men jag skulle ändå dit och då till den andre jag oxå alltid fått träffa där. De båda är faktiskt rätt ok för att va läkare :P
Jag träffade då honom och två till, en massa läkare blir det alltså.
De är något ställda inför alla de här utslagen, det rödflammiga som blossar upp här o där, blodbrist som bara blir värre osv...Men nu hade de endel resultat, ifrån biopsin och andra prover.
Biopisin visar att jag har en allergisk reaktion, nåt jag dagligen utsätts för och som kan ha samband med mina symtom...Tradolanen sa han genast, det är mina värktabl, en tabl jag stått på i många år men som jag tagit dagligen sen i höstas nån gång. Jag har inte tänkt på den så, för som sagt så har jag ätit den mycket och länge men visst kan det va så. Sen kan det ju gå flera mån utan att jag behöver ta nån av dem men nu har det då varit mycket med min vanliga värk och kan förklara det. Då är nästa fråga vad man ska göra? I nuläget skulle jag fortsätta med den för att utesluta den nu går inte för min värk och att bara ge mig nån annan är inte lätt pga allergier jag har emot andra läkemedel. De är också inne mycket på glutenallergi, nåt jag hade förut och fastän jag nu inte uppvisar samma symtom som då kan det vara det, ska tas fler prover för just det så får vi se. Jag hoppas verkligen inte det är det igen för det där var jobbigt och nu är jag så bortskämd med maten jag kan äta.
Men så är det en annan sak som faktiskt kan förklara allt detta konstiga som jag nu känner och som endel prover visar, borelia. Detta tog de ett andra test för men inget svar var kommet där dock sa dem attt det måste vara det så nu har det satts in behandling för det. De första utslagen kom jämte fästingbettet och han igår sa att det oxå är därför mina öron aldrig blir bra.
Så det blev en hästkur av Antibiotika och då en sort som är särskilt just för borelia. Ska käka den i 10 dagar och måste nu verkligen tänka på min mage så jag klarar av att äta klart kuren.
Så snäll mat, mindre kaffe osv.


Och så avaktar vi alltså med att börja utesluta kost och mediciner, en sak i sänder som läkaren sa.
Borelia kan ju orska mycket och oolika bevsär så är det enbart det så ska det ju bli helt bra nu.
Min dr,(hon som var sjuk) ringer sen mig om två veckor och då ska de här nya proverna va klara. Ska ju lämna nåt som oxå känns jättefräscht, skitprover...haha. Avföringsprover med andra ord, tre dagar i rad...Ja är det inte det ena så är det då det andra och att sen de flesta runt omkring mig oxå bara rasar ihop gör inte det hela bättre.
Men vi lever vidare på hoppet!

Och jag blir bättre med att uppdatera här o där när allt bara kan bli lugnare.
Alla mina favvobloggar får jag läsa ikapp för som sagt orkar jag då inte mycket nu, är totalt slut av all denna cirkus.


Kommentarer
Postat av: Terese

Usch, vad mycket det ska vara. Men skönt nu i alla fall att du är en bit på väg. Nu får vi se om antibiotikan hjälper, som sagt. Man kan ju ha väldigt mycket konstiga symtom vid borrelia.



Hoppas allt ska bli lättare för dig och din familj snart, ni har mycket omkring er kan jag förstå!



Krya på dig nu. Kramar



Ps. Imorgon, torsdag är begravningen.

2012-02-01 @ 21:43:09
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0