Vidriga kräk!

Jag är en människa som måtte ha gott blod för jag har alltid kunnat plocka minst en fästing på mig varje år. Och idag var det dax igen, den första i år.
När jag satt i skolan så såg jag nåt svart på min hand och när jag då tittar nämre så märker jag att det är en fästing som bitit sig fast. Så en av ledarna där inne plockade bort den med pincett, eftersom jag ser som en kratta tycker jag det är lurigt för mig att få bort hela och en av ledarna är ju faktiskt sjuksköterska i botten så. Hon fick bort den och sen baddade vi med lite Alsolsprit, sen tog jag på min favvo, Salubrin, när jag kom hem.
Har bara ett litet märke där nu och kliar inget så bra det.
Men efter förra höstens ordentliga pärs med Borrelian har jag blivit skrajj för de där kräken för tänk med baciller de kan ha i sig. Bara till att hoppas på det bästa, det finns ju också många som inte har några smittsamma baciller i sig så.
Och än idag har jag sviter efter Borrelian, mitt öra blir nog aldrig vad det en gång var. Jag kan fortfarande inte hålla telefonen i det örat, inte heller hörlurarna för jag hör mycket sämre på det och så gör det nästan ont.
Jag skulle ju på ett nytt hörseltest för på det förra var det väldigt dåliga resultat på just mitt vänsteröra.
Men än har jag inte fått nån kallelse.
Jag är glad bara jag kan hålla mig undan inflammationer för jag har ju trots allt en hyfsat fungerande hörsel. Har ju ett öra till och där hör jag toppenbra.
 
Dagen har annars varit bra, varit i skolan som sagt och som vanligt hade jag en trevlig dag där inne.
Jag fick dock sluta tidigare idag, två timmar. De andra skulle ha vattengympa och det är ju inget jag kan va med på. Så de tyckte jag lika gärna kunde åka hem då då, det tar ju en hel del på mina krafter att bara masa mig dit nu så de tyckte jag skulle hem och vila foten min ist. Rätt skönt faktiskt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0