Underbara kurs!

Igår åkte jag till Valjeviken och "Klara Livet" där, fick ett X antal frågor om hurvida det där var bra med tanke på min fot, skulle det inte va bättre att stanna hemma och vila?
Jo, antagligen men jag trivs så himla bra där så kom fram till att åka iaf.
Och visst funkade det trots att det såklart var lite jobbigt just pga foten.
Alla där inne va hemskt hjälpsamma med att bära mina grejjor och så och som jag trivs där inne som sagt. Har sagt det förr men säger det igen, det är verkligen en skitbra kurs och en superbra grupp. Sammanhållningen är enorm och skratten så många :)
Så trots att jag var totalt slut igår när jag kom hem var det helt klart värt det!
Idag var det sen studiebesök som skulle vara här i Hällevik vilket innebar att jag fick sovmorgon för lite onödigt för mig att åka in till skolan först ju.
Så jag blev hämtad här hemma lite över tio och sen åkte vi till byn,  vi skulle studera in den där undervattenstvätten vi har i hamnen, en bra grej för båtarna.
Och sen var vi i hantverksbon, en bod där det finns så många fina saker. Ett slags socialt företagande där det är 7 människor som jobbar helt idiellt med att sälja sånt de gjort själva. Jättefina saker, jag har varit där nere flera ggr förr men ändå en kul grej såklart :)
Sen är det ju "Jazzfestivalen" här nu, en festival som blivit himla stor för lilla Hällevik, 20000 besökare förra året. Det spelas jazz i varenda hörna här nu hela helgen så vi strosade oxå lite på själva festivalområdet då då.
Efter det avslutade vi med en fin middag på en av de finare restaurangerna här på Lister och sen var dagen slut.
Jättetrevlig dag kan jag bara konstatera :)

Ja, foten är fortfarande långt ifrån bra och efter allt hoppande på kryckorna är mina händer också besvärliga nu, skorrar som aldrig förr i dem. Särskilt i den som jag opererats för tunnelsyndrom.
Bra för foten men inte lika bra för händerna men vad gör man?
 
Tur att det iaf är helg nu så det blir mer vila för min del.
Ha en trevlig helg på er!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som en toppen dag!!

2012-08-17 @ 12:43:34
URL: http://vimsmaja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0