Kurs i kursen

Denna veckan ökades tiden upp i "Klara livet" så nu går vi alla dagar i veckan och en timme längre.
Bussarna har börjat gå en gång i timmen vilket underlättar enormt mycket för mig, åker senare, kortare restid och ingen väntan emellan de olika turerna. Äntligen!
Så mitt schema blir som följer, mån, tis 9-14.50 , ons 9-13.50 och sen tors och fredag är det praktik eller en annan kurs som gäller. Påbyggnad i grundkursen med andra ord.
Jag var inne på praktik men fotskadan kom med väldigt taskig tajming så får hoppa det. Hade annars nu pratat med dem på ett sk "familje/avlastningshem" i vår kommun men blir långt att ta sig dit på kryckor och måste ju kunna gå även där inne,
Så kurs torsdag och fredag, tiderna vet jag inte helt hundra än då det hela startar idag. Socialt företagande är det jag ska gå, en kurs jag enbart hört massa gott om så ska bli intresant. Vår skola slås ihop med en annan skola i länet så blir en hel del nya ansikten idag, skoj!
Annars är vi hemskt många från vår kurs, bara tre som ska på praktik så även många jag vid det här laget känner väl, trevligt det oxå :)
Tanken från början var att denna kurs skulle hållas i Karlshamn men vi är för många för deras lokal där så nu de första sex veckorna blir det på vår skola, skönt för då sparar jag mycket resande.
De andra veckorna blir sen på den andra skolan, i Jämshög.
 
Så idag börjar vi kl tio, ska snart linka till bussen. Den går numera direkt till sta´n, innan fick jag åka runt hela Lister vilket tog 45 min, nu tar det bara tjugo min och sen behöver jag inte vänta alls på bussen ut till Valjeviken, fick göra det i 30 min innan och fick då vänta i 45 min innan jag kom hem på eftermiddagen. Nu väntar jag inget i den änden heller och är hemma över en timme tidigare, perfa och det gör verkligen mycket på mina krafter ska jag säg.
Bussarna går även sent på kvällen nu och t.o.m på helgen, innan gick sista vid sju och ingen alls på helgen så stora förändringar, hoppas folket utnyttjar det oxå nu så vi får ha kvar det såhär.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0