Läkaren igen!

Allt strul med mitt öra bara fortsätter, fick igår bege mig till Karlskrona för där verkar de iaf veta lite vad de gör, känns dock något meningslöst att åka sådär långt för bara lite medicin i princip.
Det är dem i Karlskrona som står bakom det mesta av behandlingen av Borrelian och då slår de där byfånarna inne på VC bakut för de bara skickar dit en igen och visst, känner själv att det nog faktiskt bör va så men iaf.
Jag träffade då en ny dr där igår, och visst har Borrelian "blossat" upp igen, den har liksom inte ens hunnit försvinna, nåt som borrelia är lite känt för, långdraget!
De gjorde rätt i att påbörja en ny antibiotikakur på vc men hon igår skrev ut dubbel styrka så det ska jag ta i fem dagar till. Förhoppningsvis är det mer effekt nu men å andra sidan kommer väl min mage protestera mera.
Hon igår tog sen massa bilder så hon kan diskutera med en annan dr där, en som tidigare träffat mig ang borrelian, det ser ju rätt illa ut igen men dock inte så illa som det har varit och det börjar med antibiotikan sen i fredags gå på rätt håll.
Så doktorn ifrån igår skulle höra av sig igen här framöver nu, jag ska också fortsätta med att droppa mitt öra och sen måste jag ha det omlagt ännu, plåster på så det inte kommer in nytt skit och så alsolomlägg för att försöka dra ur skiten som örat kryllar av.
Trodde på riktigt att min käke skulle gå sönder igår när de kretade i mitt öra, shit vad öm jag är där!
Svullnaden runt omkring tänderna och min käke hänger alltså ihop med borrelian i örat, konstigt värre och jag blir nog aldrig klok på hur det där kan funka...Fästingkräk på magen i senhöstas och nu ett öra och tänder som gör mig galen, i April!?

När jag nu var tvungen att ge mig iväg igår så passade jag iaf på att oxå hälsa på min kompis Nina, som bor i Ronneby, så jag åker liksom ändå förbi hennes. Rätt länge sen jg var hemma hos dem och hennes små töser växer som bara den, sist vi sågs var ju hon barnfri så dem hade då blivit stora. Var en rätt så intensiv date med tanke på tågtiderna jag hade att passa men vi hann med en fika, en massa prata och skratt! :) Bra avslut på min något jobbiga dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0