Inte nog med att det är dyrt...svindyrt oxå!

Jag får fortsätta att äta glutenfritt och som jag HATAR det!
Att inte kunna äta all mat, att hela tiden tänka på vad som innehåller vad...Ja, jag är rätt van vid det och visst hade det kunnat va värre nu oxå men iaf.
Förut, för ett par år sen tålde jag knappt nån mat och faktum är ju att jag liksom klarade av det men så blev allt så mycket bättre av den där häxan jag fann.
Jag kunde äta igen! Jag har aldrig vad jag minns varit så glad i mat och så utan äter 3 mål om dagen och då för att jag måste. För hungrig är jag knappt aldrig men magen behöver regelbunden kost till tabl och vet ju att man ska göra så. Men det underlättar ju hemskt när man kan äta det mesta.Sen slinker det ner FRUKT emellan mina mål och såklart lite annat oxå :P

Brödet i denna soppa är värst för jag har alltid varit noga med frukost och då 2 mackor, sen jag lärde känna Christian har jag blivit rejält bortskämd med bröden och verkligen uppskattat alla de nybakta han kommit med ifrån sitt jobb :) Särskilt skalkarna är min svaghet!

Nu funkar det inte för blir hemskt dålig i magen och så ska jag förhoppningsvis ta upp järnet bättre. Glutenfritt bröd är jättedyrt och skitäckligt, men visst funkar det om man rostar det. Dock har jag nu knappt kunnat tugga pga svullen käke så i många dagar har jag skippat brödet och ätit fil ist.
Visst bakar jag själv oxå men bara första dagen det kan va gott för det blir extremt torrt sen och ett paket mjöl (7 dl) kostar då mellan 18 och 26 kr...Ja, det är allmänt dåligt bara.

Igår var jag hos Christian och vi skulle va bekväma och ta en varsin pizza, långt ifrån alla som ens har glutenfri men till slut hittade vi och vet ni vad en kostade? 85 kr!? Och då snackar vi en barnpizza (går ej att få större men räcker gott o väl med en halv sån till mig) och så en vanlig klassisk Hawai, bara skina o ananas så inget dyrt pålägg heller.

Ja, att vara allergisk är inte bara jobbigt och svårt utan oxå svindyrt kan man säg!
Men ist för att få hålla på såhär resten av mitt liv, som läkarna sa åt mig att jag skulle få göra då sist, kan jag förhoppningsvis trösta mig med att det snart kan bli bättre igen.
För när väl häxan kan behandla mig fullt ut igen är jag övertygad om att det bli bättre allting!
Gäller bara att stå ut under tiden :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0