Grundlurad!

Något som gör mig upprörd är hur endel gör allt de kan för att lura andra, detta stör mig så, och när det då drabbar mig gör jag allt i min makt för att slå tillbaka. Jag är envis och hävdar alltså mina rättigheter, inget blyg så prata kan jag ju.
Igår köpte jag en plattång, en Melissa, så min tanke var att trots det hemskt billiga priset skulle den va värd att använda för det är ju ett märke som faktiskt ska va hyfsat bra.
Jag har lagt mig till en ny frissa så en plattång behövs.
Hittade den här på Netto, en affär där det är fruktansvärt stökigt och allmänt rörigt men där man oxå kan hitta en hel del fynd. Denna bara låg där rätt fram plötsligt och kostade endast 59 kr. Funkar den så funkar den är min tanke.
Men så kom jag hem och upptäckte att det inte va samma plattång som den bilden på paketet visar...Utan en mycket mindre och så ett helt annat märke!?
Detta ska jag då givetvis påpeka för dem i affären och jag ska också göra mitt bästa för att få den jag trodde jag köpte.
Jag har alltid varit snabb med att påpeka sånt här men visst är det drygt att behöva tjabbla en massa!
Sverker i gamla Plus har liksom alltid varit min idol haha :P
Och redan under min skoltid fick jag höra att jag är bra på att argumentera.
Vet jag då att jag har rätt så måste man bara helt enkelt orka tjabba på.

Och när jag tar upp sånt här ska jag passa på att tillägga att jag fortfarande tjabbar med min optiker, det hela är nu anmält till ARN och jag hoppas verkligen att de går på min sida för som jag avskyr den där optikern, hade känts skönt att bara kunna skita till honom! Jag kan ju aldrig säga hur de där tänker men logiskt sett borde jag få rätt för hans bortförklaringar till min skada på bågen suger ju.
Och om inte så har jag gjort vad jag kunnat där, och att han hamnar på svarta listan vore rätt kul för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0