Mysiga dagar

I torsdags var jag och Christian i stan och handlade lite och sen följde jag med honom hem och har sen varit hos honom till igårkväll.
Vi är som jag sagt innan himla bra kompisar och trivs bra ihop så vi har hittat på lite av varje.
I fredags grillade vi och satt o myste i hans lusthus, är då ingen värme om kvällarna nu så vi ville inte sitta ute men visst känns det inget bra att grilla och sen sitta inne och äta? Nej inte enligt mig och då är ju ett lusthus den perfekta lösningen :)
Och sen igår var det dax för en loppisrunda. Ett par ggr om året är det loppis och sässongsmarknad (alltså höstmarknad igår) i en supermysig bygdegård borta i Mörrum, ett par mil härifrån. Brukar vara där och så även igår, köpte en helt ny väska för endast 20 kr, fynd det! Plasten i facken låg t.o.m kvar så är inte använd en gång.


Sen blev det lite småplock och så fick jag fina grejer av Christian som han köpte  där till mig.
Efter det drog vi till en annan loppis och så åkte vi till Väggahamnen, Karlshamn, där Christian ville bjuda mig på kulglass. Gott och supermysigt där, har bara åkt förbi där förut så det var trevligt att sitta där och bara gotta sig.
Sen fick det blev en skogsrunda och lite svampletning, hittade dock ingen savmp men frisk luft fick vi ju iaf :P
Och så avslutade jag det hela med att nästan äta ihjäl mig, pappa hade varit ute och fiskat så krängde färsk fisk, stekt torskfilé, finns det nåt goare!?
Jag brukar jämt få höra att jag är himla liten i maten och att jag äter som en liten mus men när det står fisk på bordet tar jag igen det för jisses vad jag äter då :P Älskar det! Och nu var det jätte länge sen vi hade så färsk nyfångad fisk då pappa och hans vän inte fått båten klar förrens nu.
Men förhoppningsvis blir det oftare nu :)

Idag har jag bara småpulat lite här hemma, hade en jobbig natt då min mage fortfarande bråkar och mer vissa stunder så är trötter idag. Och förstår inte när det ska bli helt bra?
Sist jag varit i skogen och gick mycket nu i veckan fick jag oxå ondare sen så kanske det är som mamma tror, att jag överanstränger mig men jag tycker ju det borde funka efter så här pass lång tid.
Det har även börjat blöda igen så normalt är det då inte, får kanske ringa sjukhuset imorgon. Fick i fredags resultaten på de prover och odlingar läkaren tog när jag var inne och de var bra allihopa, skönt!

Nu ska jag ta och börja på ett nytt pussel tänkte jag, är inne i en pusselperiod nu :) Bra tidsfördriv och fina tavlor blir det :)
Och pusselmattan jag för några år sen investerade i är jättebra, bara till att rulla ihop pusslet i den och ställa undan när jag inte vill ha det framme och bitarna hålls på plats så sen är det bara till att rulla ut den nästan gång som man vill ta ett ryck.


Kommentarer
Postat av: Terese

Mysiga dagar du verkar haft. Men visst är det så att när man grillar så ska man också sitta ute, det känns lite konstigt att sätta sig inne och äta. Vi grillade också under helgen, men fick sitta inne.



Snygg väska! Man kan hitta mycket billigt och bra på loppisar. Skulle vilja gå på sånt också, men jag har ju aldrig pengar så då är det lite tråkigt att gå tycker jag.



Vad skönt att alla prover var bra. Men jag tror precis som din mamma, att du överanstränger dig ibland och då kommer värken. Glöm inte att vila! ;-)



Tycker absolut du ska ringa till läkaren idag, bara för att höra dig för lite i alla fall.



Ha en bra dag vännen!



Kram

2011-09-05 @ 09:16:32
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0