Lista

Tänkte fördriva lite tid med en sån här klassisk lista såhär på kvällskvisten :)

Höger- eller vänsterhänt:
Naturligt så är det höger men använder även vänster till att skriva (övade upp den när jag blev dålig 2000, min hand var ju delvis förlamd så var så illa tvungen)
Humör just nu: Rätt så trött.
Favoritgodis: Choklad
Är det nåt du absolut inte äter: Levergryta, rotmos och kålrätter
Kläder just nu: Jeans, en rosa långärmad och så strumpor, trosor och bh.
Musik just nu: Ingen då jag lyssnar på "Parlamentet" som är på teven.
Vad sa du senast: Att jag skulle iväg imorgon.
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Hmm, klurig då det är intresant med många. 
Sommarplaner: Inte så aktueltt just nu då den ju är över för i år.
Fisk eller badkruka: Jag får nog numera klassa mig själv som badkruka, älskar att bada o har jämt gjot men det är ju jämt såå kallt i havet.
Saft eller alkohol: Saft till vardags, alkohol till fest. Dock funkar det lika bra med saft då med om det är så :)
Hur många kuddar sover du med: En, sån där ergonomisk. Superbra för nacken!
Favoritväder: Sooool!
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Nån av alla människor som står mig nära, kaffe och äppel.
Spelar du nåt instrument: Nix.
Morgon- eller nattmänniska: Klarar rätt lätt att va vaken länge men är alltid morgonpigg. 
Sparare eller slösare: Mitt emellan
Bästa film: Finns ju så många men "Ghost" är som ligger mig varmt om hjärtat.
Tror på liv på andra planeter: Finns säkert på nån.
Kommer du ihåg din första kärlek: Såklart
Älskar du henne/honom fortfarande: Har ju ingen kontakt idag, lite på FB så gillar helt klart :)
Har du några homosexuella vänner: Nix. 
Tror du på mirakel: Japp, till viss del iaf.
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Absolut!
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Ja, fast även jag har ju såklart gränser.
Ser du på kärleken som ett misstag: Nej
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Haha är väl stor nu men vill ha ett helt fotbollslag(har jämt sagt så o alltså velat det :P)
Bio eller promenad: Gillar båda!
Är du kittlig: JA, nåt grymt!
Snarkar du? Nej
Stjärntecken? Vädur
Rädd för insekter? Ja, men mer eller mindre, mer för t.ex spindlar o getingar( eftersom de lätt kan ta död på mig), mindre för t.ex myror.
Äckligaste insekten: Spindel
Största svaghet: Godtrogen och lite väl blåögd då o då.
Det här är jag bra på: Prata, var det första jag kom att tänka på :)
Bästa bok? Finns många men älskar alla av Danielle Steel.
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Att flyga
Vad vill du jobba som? Helt klart nåt med barn, har jämt sagt jag ska bli dagisfröken men sen jag själv blev sjuk har jag kommit in mer på sjuka barn och barn med särskilda behov. 
Chips, morötter eller godis? Morötter just nu efetrsom jag bara äter godis på julen. Ja, chips ibland men är dock ingen favvo.
Pizza eller hamburgare? Pizza
Skriver du dagbok? Nix men gjorde bra länge när jag var yngre.
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? Vill absolut tatuera mig och då på foten och upp på vristen.
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Välstädat, är nog lite av en pedant.
Gungar du på stolen? Det händer :)
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump?Nix!
Vilken hand håller du gaffeln i ? Varierar
Är du rädd för blod? Nej
Saltar du på maten? Väldigt sällan
Gillar du att sjunga? Japp
Anser du att du är stark? Njaa
Brukar du sola? Ja i naturlig sol, dvs aldrig i solarium.
Vad gör du om du får hicka? Tar en sked ren lingonsylt, sött och lite mindre gott men det hjälper faktiskt.
Röker du? Nej, har aldrig ens smakat!
Snusar du? Nej
Använder du knark? Nej
Kaffe, te eller inget? Kaffe!
Har du en besatthet? Njaa, ja om man nu kan va besatt av kaffe, äppel, lypsyl och tuggummi :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0