Jo, jag lever :)

Jag har varit rätt frånvarande ett bra tag nu och det är visst endel som efterlyst mig, söta ni är :)
Men nu börjar jag bli människa igen då allt äntligen börjat gå på rätt håll igen.

Jag fick för typ 2 veckor sen åka in akut igen då jag bara inte orkade med det onda längre. Gav mig av till gynakuten i Karlskrona där jag träffade en hemskt bra dr.
Hon undersöte mig och konstaterade att all vätska fortfarande var kvar, dosen av dubbel vätskadrivande hade alltså inte hjälpt (tvärtom!)
Hon kom fram till att jag behövde göra en kemisk skrapning, alltså en skrapning med hjälp av tabl. Tabletter som då framkallar en blödning och så kommer vätskan ut på så vis. Och så ska jag äta dem där tabl i 3 mån, 10 dagar i stöten, samma datum varje mån för att få ordning på mensen igen då då.
Och så ville hon skicka mig till en kirurg då även hon (så väl som den förra jag var hos) tyckte mina tarmar verkade strula så jag fick träffa en sån oxå men han hänvisade till mitt hemmasjukhus så en remiss skickades dit då ist. (Och jag har fått en tid där, till den dr som opererade mig då när allt jävelskap började för 11 år sen, glöm att jag ska till honom igen säger jag då bara!)

Och så kunde de konstatera att den där dubbla dosen av vätskedrivande blivit för mycket, jag har hållt på att klia ihjäl mig och var som en prickig korv när jag kom dit då jag fick fullt av röda utslag över hela kroppen, t.o.m i naveln! Det blev alltså en allergisk reaktion pga en överkonsumering...Så fick en massa allergitabl också och så blev det en nertrappningsdos av kortisontabl.

Sen har då detta tagit ut sin rätt för jisses vad dålig jag varit, har verkligen bara legat hela dagarna och knappt orkat röra mig.
Jag skulle visserligen vila och ligga mycket men har då inte orkat nåt annat heller men jisses vad trist det är!
Får snart liggsår haha!

Jag tog även en akutid hos min häxa förra söndagen och det har hjälpt upp det hela en hel del.
Nu har jag avslutat kuren med tabl och tror det värsta är över för inatt var det verkligen plågsamt, somnade kanske runt halv tolv inatt och vaknade sen lite över tre av en sån smärta i min mage! Och som det blödde!
Sen har jag inte kunnat sova nåt, slumrade lite innan men inget att prata om så är helt slut,.
Men värken har varit lättare sen under dagen och är fortfarande, visst har jag ont än och det rätt rejält och är så öm i hela magen så kan knappt röra benen men det känns som sagt ändå bättre så tänkte jag skulle passa på att visa att jag faktiskt lever :P

Jag ska nu försöka ta igen allt jag missat, läsa genom mina favvobloggar. Men tror jag får slänga mig lite på soffan först, är ju rekordlänge jag suttit nu med tanke på hur mycket jag legat på sistone.
Eran omtanke värmer verkligen ska jag säga, ni visar vad vänner är till för hörni, ni vet vilka ni är <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0