Dagens sjukvård

Ni vet antagligen att sjukvården inte står högt i mina ögon. Tyvärr är den under all kritik och jag är då inte ensam om att ha problem med det...Man hör ju bara jämt en massa konstigheter kring detta!
Igår fick jag ringa vc för mina öron, som jag skrivit om här har de gjort rejält ont. Jag fick en tid direkt igår och var hos min dr, alltså han som jag var hos med mina utslag.
Mycket riktigt var det som jag misstänkte, prickar även inne i öronen. Och det är ju inga små prickar jag har utan stora utslag så öronen var hemskt svullna, både inne i och utanpå. Han hade pga detta svårt för att se riktigt, hurvida det blivit en infl eller inte. Men fick droppar jag ska ta i dem i 2 veckor, det ska bedöva och dra när svullnaden. Han tog extra prover, först bara sänkan men fick gå tillbaka till labb och ta även i armen så han kan säga hur det ligger till. Så han skulle höra av sig om de visar dåligt.
Han tittade oxå på utslagen och kunde lätt konstatera att dem blivit både värre och fler sen sist, och att det ser mycket märkligt ut med blåmärkerna och allt. Han tycker oxå fortfarande att mitt fästingbett ser lite skumt ut.
Utslagen började dyka upp på magen, rätt nära själva bettet.

Men allt det där får hudmott ta tag i och kryss i taket så fick jag tag i dem där igår.
De hade fått in min remiss men att det var akut hade nog kommit bort för visst var jag nu uppsatt på tid, i Januari!
Inte klokt och jag sa att jag då inte klarar vänta till dess, när jag förklarade hur det blivit förstod hon och fick en återbudstid nästa vecka så ska dit på tisdag.

Så hade jag nu inte legat på hade jag fått en tid om si sådär ett par månader, är detta klokt?!
Nej men vad är idag klokt och i samma mening som sjukvärden?
Inte mycket!!

Förhoppningsvis hjälper nu den där salvan snabbt för mina öron för jisses vad de värker och ömmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0