Regnigt värre!

Ja, ännu en regnig dag man vaknar till, så trist!
Det vräkte ju ner hela dagen lång igår och som sagt, idag också, men kan ju alltid hoppas det klanar upp under dagen.
Jag vill ju ha sol och värme!

Idag åker C till Linköping och Göta kanal för att vara med i det båtrace som hålls där varje år, eller ja, hans pappa deltar och C är där för att hjälpa till med motorer och grej. Är så fint där uppe och alla ggr en häftig upplevelse skulle jag tro. Men trots det tackade jag nej till hans erbjudande om att följa med. Jag tycker det är för lång resa för så pass lite tid då de imorgonkväll åker hem igen.
Känns som jag varit på resande fot tillräckligt för ett tag nu, för det tar då rätt så rejält på en att åka sådär länge.
Jag hoppas du får en bra helg C och att allt går bra! :)

Vad jag ska hitta på i helgen vet jag inte riktigt utan tar det mest som det kommer eller nåt :)

Förresten så måste jag ju berätta att jag i torsdags testade en beprövad gammal teori ang min tandvärk...Jag har haft hemskt ont av en visdomstand som inte vill komma upp helt, sen tjabbar den med mig med jämna mellanrum men nu har den tjabbat rejält i ett par veckor. Ringde tandläkaren (trots att jag bara dagen innan fått reda på att de där inne dragit ut fel tand på en människa!?) och fick prata med en hopplös tandsköterska, hon gick på mig om hurvida jag tagit några tabl för det och när jag sen sa att jag tagit Alvedon, flytande och brus för att kunna ha det lite liggandes direkt på tanden så sa hon lite sådär snäsigt att jag ju lär ta nåt annat, nåt som då är lite inflammationshämmande, jag svarade att jag inte tål nåt av det men då fick jag ju köpa nåt jag tål...Hopplösa människa!
Iaf sa hon att jag skulle avakta och sen åka akut om det blev för jobbigt, de hade ju semester där nu och fullt av patienter så...Tänkte svarat med att jag ju förstod att de inte vill ha in fler där så de kan dra ut lite fel tänder till haha.

Och under dagen där blev det riktigt jobbigt, svullnade så pass så jag knappt kunde bita över ett äppel, då är det ju riktigt krisigt! ;P
Hade riktigt ont så övervägde på om jag skulle ta en av mina Tradolan (starka värktabl) eller om jag helt enkelt skulle göra som de gjorde förr, ta en bomullstuss med sprit på. Vägde för mot nackdelarna och kom sen fram till att spriten ju lär va bakteriedödande så det blev det.
Jag måste haft nån infektion där för vad det sved!
Men faktum är att det hjälpte för igår var det betydligt bättre och så även idag, inte helt okej dock men iaf.
Att jag sen fick höra av C att jag stank som ett helt bränneri fick jag ju ta, haha ;)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0