Tema, dag 15; mitt favoritminne

Man har ju en hel del fina minnen så det är allt lite svårt att bara välja ett, plus att jag tycker det här lätt går över i ögonblick istället men ändå :)

Bara häromdagen kom jag att tänka på när jag fick mitt eget första husdjur. Vet inte riktigt hur gammal jag var men kanske runt 5-6 nånting. Jag fick en egen liten kattunge som jag döpte till Pontus (säkert därför just det namnet alltid varit lite av min favvo Terese :))
Pontus var grå och vit, kommer ihåg att jag föredrog att säga att hans färg faktiskt var mer silvrig än grå :)
Jag har alltid älskat allt vad katter heter och känslan över att få ha en alldels egen glömmer jag nog aldrig. Tror det där är bra, att man som barn får lära sig ta ansvar om en annan liten varelse. Visst är jag övertygad om att mina föräldrar garanterat fick hjälpa till med det hela, iaf betala för den, hihi, men iaf.

Jag fick sen lämna över Pontus till en ny familj då vi inte längre kunde ha honom kvar, vi flyttade och kunde då inte ta honom med oss plus att jag har för mig att min syster började bli allergisk. Minnet sviktar lite för tillfället :)
Men vi såg till att Pontus kom till en ny fin familj som tog bra hand om honom.
/Cornelia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0