Klarade inte mig undan

Nej jag rök också på magsjukabacillen, inte så oväntat då mitt immunförsvar inte är det bästa och så att jag hade hand om pluttefisen som blev sjuk i det häromnatten.
Igår kände jag då av detta, lite sådär halvlugnt på förmiddagen men sen brakade det loss och jag blir ju så sjuk när jag får nåt sånt här, kan ju inte kräkas utan att jag får så ONT i min mage pga nervsmärtorna däri så att jag svimmar och håller på. Sen att jag heller inte får i mig mina mediciner ställer ju också till endel.
Så jag ägnade hela min gårdag till att växla mellan badrummet och sängen, shit vad magsjuka är jobbigt alltså!
Sen ringde min dr mitt i alltihopa då han ville ha mig till sjukhuset som idag, röntga lungorna och se om mina prover blivit bättre. Lungröntgen är lite brådskande då han måse se så hela infl är borta innan jag ska få vaccinet, ja jag har bestämt mig för att ta sprutan, tror jag.
Han sa igår att det är så viktigt att jag gör det då jag som han sagt innan inte skulle klara av en ev svininfluensa och att det nu börjar brinna i knutarna, många som insjuknat tydligen. Men nu går det ju då inte så bra direkt.
Det var också mycket olyckligt enl min dr att jag nu igen drog på mig magsjuka för jag har fortfarande inte repat mig efter den svåra utorkningen som jag fick i samband med vinterkräkan.
Så jag måste nu se upp så det inte blir på nytt.

Men idag verkar det gå framåt, jag har fått behålla två hela skorpor och också lite blåbärsoppa. Och jag är nu kaffesusgen, ett friskhetstecken hos mig det där :)
Så jag får verkligen hoppas att det nu ger sig för jag orkar bara inte med allt och nu oxå då jag måste vara så fokuserad och ha ork till rättegången och allt, det rör ju på sig allt mer vilket jag tycker är otroligt skönt.

Nu är jag helt slut så nu blir det soffläge igen.
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Terese

Typiskt att du skulle drabbas av magsjukan, men skönt att det verkat vända om igen nu. Tycker du gör ett bra val att ta vaccinet, vill ju inte att du ska bli riktigt sjuk i svininfluensan. Du är ju verkligen i riskgruppen också!



Jag hoppas du snart blir såpass frisk så du kan ta dig till sjukhuset för att kolla upp lungorna och sådär.



Ta hand om dig och vila ordenligt!



Kramar

2011-01-19 @ 12:10:48
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Linda

stackare!

Det är så att jag börjar må illa utav att bara läsa detta :P men det är väl för att det ligger så nära inpå för mig, minns fortfarande hur j*vla äckligt det är!! Hemsk sjukdom som bör utrotas!!

Men skönt att du börjar känna dig bättre..o kaffesug! Det är ju ett riktigt gott tecken! :)



Vet du nu när rättegången blir av??



Bra att du bestämt dig ang sprutan..alltid skönt när man kommit fram till ett beslut.



Kramar (ja det vågar jag allt över nätet såhär) ;)

2011-01-19 @ 12:45:25
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Men att få i sig några skorpor o rån efter magsjuka är en stor glädje!! Som att vinna på lotto kan jag tro..men bara TROR har aldrig gjort det ;)



Ja även fast jag förstår att du fruktar rättegången så är det ju som du skriver, så himla skönt när det är över !! Tänk vilken sten som kommer lätta från ditt bröst o du kan njuta utav våren på riktigt :)



Kram

2011-01-19 @ 15:29:29
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0