Helg igen

Tiden går verkligen fort alltså :) Jag vill på ett sätt att denna helgen ska gå fort då jag på ett sätt vill ha måndag men ändå inte. På måndag bär det nämligen av till första advokatträffen, ett stort steg i min röra ju. Jag bävar redan och fastän jag är den som typ aldrig blir nervös vet jag att jag kommer vara det då, känns ju sådär stort och liksom sitta och prata med en advokat, man har respekt för "såna" människor, lika som jag har för allt vad poliser heter, efter all kontakt jag har och haft med dem kommer jag jämt va skraj för dem, så är det bara.
Och även advokater ingår i det facket för mig då då. Men som jag också sagt innan så ser jag ändå fram emot det för jag kommer ju allt nämre slutet! Och vilken tur att jag har mål i mun, det får jag bra nytta av nu tror jag :) Jag brukar fär höra att jag är himla bra på att argumentera och det gör man ju verkligen i en rättegång, dock gäller det att jag håller mina känslor i schack för blir jag riktigt arg/uppretad eller ledsen bara forsar det ur mun på mig och det är såklart inte bra i alla lägen :P Men den äran ska jag då inte bjuda HONOM på där och då, utan får ta det när jag sen kommer hem då de mina får ta det ist ;)

För att ladda mentalt nu då och för att bara kunna vara ska jag ägna helgen hos min H :) I mitt andra hem!
Polisen och kvinnojouren vill inte att jag ska vara hemma i alltför långa sträck nu heller då vi alla är misstänskamma mot nån ev inblandad person så jag lär ta det säkra före det osäkra och alltså fortsätta mitt flyktingliv.
Det stör fortfarande mig att jag ens ska behöva men jag vet ju också av erfarenhet att jag mår bra utav det då jag som sagt kan koppla av på mer naturligt sätt när jag inte är hemma. Jag har fortfarande alltså inte kommit över den biten här hemma men sånt tar tid!
Jag drömmer och kan sova oroligt även borta men är ändå inte alls som här hemma så visst behöver jag det för jag är ju ständigt supertrött. På måndag sen ska jag även till sjukhuset och sen till min "häxa" så måste vara lite piggare då, därför pasar denna helgen bra hos H.

Min dr ringde ju och väckte mig imorse just när jag somnat om igen , kunde inte somna igår fastän jag var trött, sov ju inget på dagen igår, vaknade sen vid fyrasnåret av en mardröm och sen var det omöjligt att somna om, låg och läste men lyckades somna vid kanske sex-halv sju och så ringde det då lite över sju, typiskt!

Det är alltid lika skoj att vara med H, vi kommer jätte bra överens och saknar varann så fort vi är ifrån varandra. Vi har blivit ännu mera tajta sen jag fick börja leva som en zigenare då hon verkligen visat vad en vän vill säga, hennes dörr är jämt öppen och hennes hem är ett av få som fortfarande är skyddat. Ja även hennes sambo vill jag här ge en eloge då även han ställer upp för mig. Jag har sagt åt dem att de bara lär säga till om det blir för mycket men det kan det aldrig bli svarar dem båda med :) Vi har jämt lika trevligt och skoj tillsammans!

Jag önskar er en fin helg!
/Cornelia



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0