Första besöket avklarat

Jag blev faktiskt riktigt nervös för att träffa min advokat idag, vet egentligen inte varför men så var det och jag är en sån som verkligen aldrig blir nervös annars.
Men det släppte rätt så fort för min känsla om att jag redan tyckte om henne stämde absolut så när jag började prata med henne släppte det, dock var det inte det allra lättaste att försöka dra detta elände lite lagom stort men ändå få med alla viktiga detaljer.
Men som tur är har jag ju jämt mål i mun så det flöt på bra, hon som alla andra och jag tycker då att det hela är helt osannolikt då det är/varit två personer, helt sanslöst och detta är nåt som verkligen försvårar allt nu.
I och med allt prat idag fick jag oxå den där känslan i kroppen, den där känslan av hur det var den dagen då allt spårade ut, den dagen då det brast för mig och jag bara sparkade och sparkade på HONOM, ja allting ska ju upp till ytan nu och det är tufft! Men som sagt, jag tycker om henne och är det nån som kan sköta min talan så är det nog hon. Det finns ju som hon sa inga tvivel om vem som kommer vinna rättegången och den där misshandeln de har på mig kommer de inte komma så långt med, dock gör de ju såklart allt de kan för att försöka då det är det enda esset de har. Hon, alltså min advokat sa att det är bra att man visar att man inte tar vad som helst, så hon hejade lite där ang mitt beslut om att sparkas och slåss, dock är det ju egentligen fel och absolut när han låg ner men jag var så arg och hur länge hade han inte provocerat mig då?! Inte konstigt att det brast för mig!
Iaf är det då tydligt självförsvar så, och som jag brukar säga, jag står för det jag gör och ångrar inte det heller.

Ja jag överlevde alltså och nu är jag helt utpumpad, var så himla trött när jag kom hem. Och detta efter bara ett besök hos henne, så hur ska jag då vara i själva rättegångstiden!? Kommer vara ett vrak!
Men trots detta känns det skönt att det nu kommit igång på allvar.
Jag lär få räkna med ett antal besök till och idag hann vi inte ens riktigt klart då hon fick brått hem pga nån familjeangelägenhet. Men jag var där gott och väl en och halv timme, fick också skriva på lite fullmakter och sådär så att hon nu kan få ut den info hon vill och behöver ha, från polisen osv.

Planen var sen att åka direkt till min "häxa" men hon ringde återbud och tur var nog det då jag utan det är helt slut som sagt. Så ska till henne imorgon istället.
Lungröntgen får jag sen besked på imorgon.

Ja det var det hela av min dag. Tack alla ni som tänkt på mig idag och stöttat mig lite extra just idag, behövdes och jag uppskattar verkligen det vet ni.
Förresten så var jag där idag ensam Linda, jag hade säkert få ta med mig nån men ville lixom klara av det själv plus att jag tycker det inte var riktigt befogat att nån skulle ändra sin dag för mig, fick ju endel erbjudanden men ändå. Däremot så ska jag då ha många med mig i rättegången sen, det måste jag bara för att orka!
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Å vad skönt det måste vara att aldrig oroa sig för saker ! Jag är ju snarare tvärtemot, oroar mig för ALLT!

Oftast då i onödan..

Men det var ju inte konstigt att du kände fjärilar inför detta..jag är så glad för din skull, att du tycker om henne så. Detär ju så viktigt !

Hon kommer fixa det här galant! Kram

2011-01-25 @ 09:38:04
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0