Dubbelsidig lunginflammation

Det blev gårdagens dom på sjukhuset. Vad ska man egentligen säga?!
Min första tanke när jag hörde detta var, jaha denna gången får jag väl skylla mig själv då det ju bara måste va från vaccinet :(
Jag har såklart känt av de relativt snabba förändringarna men inte trodde jag det var så pass allvarligt redan, många gör likn fel då de antar att det är pga sin astma fick jag igår höra. Det och så säkert en dos av förnekelse på mig skulle jag tro. Jag vet ju om nån hur en lunginfl känns men ville inte känna efter så mycket kanske. Fel jag vet men min sjukhusrädsla är inte att leka med!
Min andning blev under dagen igår försämrad så när jag kom in till sjukhuset var de snabba med att ge mig en massa mediciner, de är mer effektiva än de jag har hemma om man bortser från den där sprutan jag själv har men trodde inte jag behövde den. Fick dock en där sen. Plus en massa annat.
Läkaren ville lägga in mig och mitt svar blev direkt, är det ett måste? Fick till svar att en dubbelsidig lunginfl på en astmatiker är allvarliga saker och inget att leka med...Men så var det platsbrist på ena avd och vinterkräkan på den andra så detta skulle isåfall bli 10 mil bort...Fick då ist åka hem med löftet om att få räkna med att åka in med jämna mellanrum här den närmsta tiden för lite syrgas, såndär astmamedicin att andas in direkt (så effektiv jämfört med mina astmaspray) och sen fick jag åka hem mycket tack vare min långa erfarenhet av astmatiker, jag vet ju hur man ska gå tillväga i sömnen tom skulle jag tro.

Så efter en timme fick jag åka hemåt igen, fulldrogad och med en massa på recept. En hästkur av Antibiotika bl.a.
Ska också öka upp alla mina astmamediciner.
Jag drog upp att jag efter en veckas tid efter vaccinet förra vintern fick en dubbelsidig lunginfl som i sin tur ärrade min ena lunga nåt grymt, att jag sen efter det haft 4 infl och så nu efter bara några dagar efter vaccinet åker jag på en ny dubbelsidig, det måste ju vara det där vaccinet. Fick till svar att man ju inte kan veta det men även denna dr hade hört det där med att 8 av 10 astmatiker fick lunginfl av det men så sa hon att en lunginfl klarar jag trots det såklart är tufft men en svinflunsa hade jag inte klarat av.
Så jag hade ju inget val ang vaccinet egentligen men ändå, så typiskt och nu har jag liksom tagit beslut själv om att spruta in det här medvetet...Kluvet!

Jag var så slut efter sjukhusrundan men åkte ändå till min bror och hans familj, tog min lille pluttefis och låg och myste på soffan innan kalaset skulle börja så bara det mådde jag ju bättre av plus att min andre brorson vilkens kalas det var sa hur kul det var att jag kom fastän jag var så sjuk. Värt det alla ggr! Dock orkade jag inte stanna så värst länge men över maten och allt iaf. Jag fick ju stränga order om att vila mycket men ska inte ligga alltför mycket och aldrig plant för då får man lättare vätska i lungorna plus att risken för det ökar pga astman.

Jag sommnade relativt tidigt, kanske runt elva tiden, hade pallrat upp bra med en massa kuddar men så vaknade jag igen vid halv fyra tiden och kunde bara inte somna om, fick ta mediciner för andningen men sen gav jag upp och gick in för att sätta på kaffe ist. Jag drömde så hemskt också.

Fick ju ett telefonsatmtal från polisen igår också...Hon ringde mest för att den där killen jag skrev om här nyligen åter igen hade hört av sig och en massa ggr, han som jag var ihop med i somras. Polisen har ju två telefoner som är mina med mina nr i just för att kunna hålla koll den vägen.
Tycker mest han bara är patetisk för inte vill jag ha med honom att göra nu heller precis som jag kom fram till då när jag bröt helt.
Sen nämde hon då också att HANS advokat vill veta vart jag befann mig den natten då HANS bror tog sitt liv, om jag har alibi på detta osv...Det är ju helt sjukt!
Jag har fått den frågan innan och då av en polis men vad tror dem? Att jag är människa till att hänga en vuxen karl?! Jag var inte ens i kommunen då utan var i ett av mina "jourhem" och då när jag fick reda på att han tagit sitt liv skojade mannen i det huset att ja, han kunde ju egentligen inte veta att jag var där då han sov och nu blir han kanske då kallad som vittne, haha kan man annat än skratta egentligen?! HAN och HANS advokat försöker verkligen med ALLT nu!

Jaja, som jag brukar säga har jag inget att dölja alls i allt detta och det lär bli tydligt under rättegången då de inte kommer få fram nåt på mig mer än den där misshandeln och den står jag fortfarande för!
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Klandra inte dig själv för att du tog sprutan, läkaren stid ju på sig ang det och vad skulle du göra?? Å det kanske är som dom säger..en svinflunsa skulle du inte klara..men en lunginfl kan du iaf fixa..pest eller kolera?

det finns ingen läkare som kan erkänna att vissa saker kommer från vaccinet, de verkar skydda det med näbbar o klor. Blir jobbigt för dem sen om det kommer fram något skit ang detta..för det är jag säker på ! Ångrar verkligen att jag gav Felicia förra året, men det var samma där, hela skolan skulle ju vaccinera, man trodde ju det var det bästa! Jag har inte märkt nån sömnsjuka på henne iaf..

Ja du, HAN och hans advokat försöker verkligen med allt !! Jag kan inte låta bli att skratta..DU hänga en vuxen karl!!? Det kan ju inte ens hans advokat tro på!

Kramar

2011-01-30 @ 10:47:43
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0