Sakta men säkert

Äntligen kan jag märka att min mage börjar hitta tillbaka på rätt håll igen.
I fredags var det hemskt och jag var väldigt nära till att åka in till akuten igen då, jisses så ont jag hade. Men kom sen fram till att avvakta.
Det var precis som att det var det onda där som behövdes för igår var det sen bättre och som tur är har det fortsatt gå framåt. Inatt behövde jag inte ens ta nån värktabl, ja förutom Alvedon då, men sen efter ett tag somnade jag om igen. Visst har jag ont ännu så idag har jag fått ta mina starka tabl och helt slut är jag men inte så konstigt kanske.
Jag har även nu ett par dagar ätit vätskedrivande, jag står egentligen på en daglig dos av det pga att jag svullnar av min andra medicin men tar dock inte dem för tycker jag gör inget annat än kissar av dem och så länge värken i benet är under kontroll är också svullnaden nåt bättre.
Men så kom vi på att det nog kan va bra med dem nu för logiskt sett så borde vätskan från livmodern att komma ut då då. Kissar i ett men det är ett bra tecken enl 1177 som jag var i kontakt med i fredags.
Så sakta men säkert repar jag mig, är grymt rastlös av att legat så mycket nu hela veckan så klättrar ju nästan på väggarna här.

Helgen har varit himla lugn, igår var tanken att jag skulle strosa på "röganatta" men orkade bara inte och inget kul att gå där när jag har så ont.
Det är här nere i byn, de har lite trubadurer runt omkring på serveringarna här, de röker fisk och så, och så släcker dem ner hela hamnen och har bara facklor och marchaller tända, jätte mysigt!
Det är det sista nu innan byn går i ide så jag brukar passa på att gå nerom då men i år fick det alltså vara.

Nu ska jag slänga mig i sängen med min sköna ärtkudde och med min bok :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0