En dag med mycket minnen

Jag drömde om min morfar inatt, min morfar som var en himla fin människa och som jag var bästis med.
Jag var mycket hos honom som barn men tyvärr förlorade jag honom redan vid 9 års ålder då han gick bort.
Jag minns fortfarande hur jag en dag frågade morfar om han och jag kunde vara bästisar trots han var gammal och visst kunde vi det fick jag till svar :)
Varenda tisdag åkte jag med skolbussen hem till honom för att vara där resten av dagen, just tisdagen för det var den dagen fiskbilen alltid kom. Sen köpte han fisk och alltid en påse dumlekolor till mig, fisk som han sen lagade till en middag för oss två. Jag var redan som barn heltossig i allt vad fisk heter!
Han lade också ofta in sill till mig och jag minns särskilt en gång han gjorde det, sån där stekt inlagd sill, han råkade försalta den och jag kunde knappt äta den men så hade jag inte hjärta att säga nåt så fick snällt sitta där och hålla masken, äta o se glá ut :)
Jag nöjde inte mig med att bara vara hos morfar på tisdagarna utan var där ofta och ofta hade jag också kompisar med mig då alla barn verkade trivas hos honom.
Hade morfar levt skulle han idag blivit 91 år gammal, lite kul sammanträffande att jag då drömmer om honom just inatt.
Jag saknar honom lika mycket ännu men hur länge de än varit borta får man ju leva med saknaden.
Han kommer ju för alltid ha en mycket speciell plats i mitt hjärta då jag älskade honom så mycket och gör så fortfarande <3


Det är också en dag då en hel del fyller år, bl. a min brors sambo så ett stort GRATTIS till dig Mia :)
Min kusin blir också ett år äldre idag, eller ja, låtsaskusin men iaf, grattis Emil :)

Och idag är det precis 11 år sedan jag blev sjuk....11 år, inte klokt och vad har jag gjort av alla dessa år!?
Elva år sen jag åkte in akut för jag hade så grymt ont i min mage, elva år som jag sen dagligen fått ta min värk i magen min för den försvann ju aldrig.
Eftersom det blev som det blev då för alla år sen kommer jag alltid ångra den där dagen för tänk om jag inte åkt in, då hade jag kanske inte haft sån värk överallt idag....men å andra sidan hade jag ju magen full av gallstenar och inte hade jag kunnat gå runt med dem.
Men då allt bara gick utför efter den där operationen så sitter det här datumet fast i mitt huvud.
Men hur ont jag än har så kom jag iaf upp ur rullstolen till slut så ska inte gnälla alltför mycket!
För jag har mycket att ändå vara glad och tacksam för.


Kommentarer
Postat av: Terese

Ja usch är det så länge du har haft? Ungefär lika länge som mig då, 12-13 år är det för mig. Din morfar verkar ha varit en helmysig morfar, får jag fråga vad han dog utav?



Hoppas det är bättre med dig nu? Här är det inte alls bra, verkar inte som varken nackvärken eller migränhuvudvärken vill ge med sig, drygt! Sedan har jag en massa andra bekymmer som verkligen tar på mig. Men det ska jag inte sitta här och klaga om till dig :-)



Kramar

2011-09-01 @ 08:42:12
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Linda

Det låter som väldigt mysiga minnen som du har med din morfar <3 Var glad åt alla fina minnen du har ihop med honom. Å vem vet, kanske var en hälsning fr honom som gjorde att du drömde om han precis på hans födelsedag? Ja jag vet, jag får ofta höra att jag är tossig ang det där men jag tror verkligen på att de finns med oss..och att de skickar hälsningar..kanske inte alltid som vi förstår att det är fr utav dom bara..Kram

2011-09-02 @ 18:01:16
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0