Bortförklaringar

Jag köpte förra hösten ett par nya brillor.
De är mörkbruna och rätt så breda i bågarna men så har färgen börjat ge sig på bågarna baktill och vid sidorna.
Var sen hos optikern och visade detta igår och de lär skicka iväg dem till labb för att utreda vad som hänt, bävade för det då jag inte har en chans till att klara mig utan dem. De gamla jag hade brast ju mitt itu så har inte dem att ta till heller men ska upp där igen på tisdag så fixar de in mina glas i en annan båge sålänge.
De började genast att prata om hurvida jag använder hårprodukter, starka såna och då hur mycket? Misstänkte de skulle dyka mig ang detta då min systers bågar blev likadana och att de skyllde på detsamma där.
Men jag använder knappt aldrig nåt sånt och har jag nån gång hårspray så är ju mitt hår uppsatt, alltså ligger det inte mot bågen då då. När håret är nytvättat har jag det nästan alltid uppsatt då jag avskyr att ha blött hår hängandes så kan inte vara det heller.
Ja det återtsår att se vad det blir av det hela men då jag gett nästan 4000 kr för dem tycker jag minsann att färgen också ska sitta där, särskilt med tanke på hur pass nya de ändå är!
Tänker då inte nöja mig med att de skyller på några dåliga bortförklaringar men får se vad domen blir då det varit på labb som sagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0