Akuten igen

Jag ringde gyn på mitt sjukhus igår och där kunde de inte ge akut tider då de bara har planerad verksamhet där men hon sa att jag var tvungen att kolla upp det hela riktigt och hon tyckte det var illa gjort av Kristianstad då de åtminstone kunnat gjort ett simpelt ultraljud...Jag fick alltså ge mig till sjukhuset igår igen och då till akuten i Karlskrona, inget kul att sitta i tio mil när magen gör så ont.
Där kom jag in efter bara en liten stund och där undersökte dem mig noga.
Det tog prover med en gång och bltr, som var högt men är väl bara nu i samband med detta.
Sen fick jag träffa en gynläkare, han var bra men jisses vad jag hatar det där!
Läkare över lag avskyr jag men gyn är ju bara ännu värre :S
Han undersökte mig noggrant, passade även på att ta cellprov sen oxå ett ultraljud där han konstaterade att jag hade rätt mycket vätska bakom livmodern, detta pga en cysta som lär ha spruckit. Han kunde inte se några cystor igår men eftersom jag blödde så mycket i helgen och hade så grymt ont och sen då vätskan så drog han den slutsatsen.
Detta hade då lika lätt kunnat konstaterats i helgen om de gjort det de borde göra i Kristianstad, han, alltså läkaren, sa oxå att det var för illa av dem.
Sen tog han lite odlingar och prover som jag får svar på om några dagar.
Jag har ont pga vätskan nu då men det ska alltså ge med sig om ett tag, får jag sen feber och om inte blödningarna upphör ska jag höra av mig då det kanske behövs en skrapning.
Han tyckte också att mina tarmar inte såg riktigt hundra ut och kändes lite sådär så går inte värken över ska jag ta kontakt med en läkare då det också kan va nåt annat som spökar.
Annars ska det då ge med sig här mer o mer och så länge ska jag fortsätta med mina värktabl.

Värken har blivit lite lättare och blödningarna också men bra är det då inte ännu. Kunde sova lite mer inatt och bara det gör en hel del så visst är jag lite piggare idag iaf.
Men är helt slut och så mör i hela kroppen så orkar knappt röra mig utan ligger en hel del, med min ärtkudde på magen.

Rastlös är jag och vill bara ge mig ut på en lång promenix, är hemskt skönt och soligt ute så känns då inget bra att ligga inne och glo.
Idag skulle jag ju också iväg med mina glasögon men fick ringa återbud, orkar bara inte, precis som jag fick ringa återbud till vetrinären imorgon, mina katter skulle ju kastreras men inte heller det orkar jag med just nu.


Kommentarer
Postat av: Linda

Men vilken grej du råkat ut för :(

Usch, det låter som att det ska göra riktigt ont :( Hoppas det går över av sig själv så du slipper skrapas iaf. Nej inge roligt med läkare..o gyn är ju värre än värsta..inte speciellt avslappnat där inte så bltr berodde säkert på att du var stressad.

Stor Kram

2011-08-23 @ 19:11:56
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Terese

Jag hoppas att det bara blir bättre och bättre nu. Jobbigt för dig, men du får snällt vila nu tycker jag :-D



Kramar

2011-08-24 @ 11:06:06
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0