Tema, dag 09; min tro

Jag har kommit efter en massa i den här utmaningen men fortsätter där jag slutade sist tänkte jag, sen får det hellre ta lite mera tid innan den är slut.

Jag är döpt och konfirmerad i den svenska kyrkan men kan väl inte direkt påstå att jag är särskilt religiös av mig :)
Jag springer inte ner dörrarna i kyrkan utan är där på dop, begravningar, skolavslutningar och sånt där.
Till jul kan jag tycka det är riktigt mysigt att gå i kyrkan, för att titta på barnens lussetåg, julmusik i kyrkan framfört av barn är nåt särskilt det. Dock blev det inget i år.

Det är en sorts tro sen kan man ju också komma in på en annan, sin tro på det övernaturliga osv.

Jag är övertygad om att det finns ett liv efter detta, säkert oxå före detta. Inte lever man i så många år och sen bara försvinner? Jag tror också att de kära man har förlorat kan se en hel del och på sitt eget lilla vis följa ens liv.
 
"Spöken" eller andar tror jag stnehårt på, har varit med om en massa saker som man bara inte kan finna någon logisk förklaring på. Kan dra ett antal exempel men orkar inte just nu men ett är att jag för många år sen var i ett rum (i en släktings hus) jag och ett barn satt vid matbordet samtidigt som en annan går in på toan som låg angränsande till matrummet, hon stängde dörren och samtidigt så trillade det ner en spegel. Denna satt på ena sidan av toalettdörren, på väggen men istället för att ramla neråt (som den borde) ramlade den förbi toadörren och lade sig på andra sidan där. Hur skumt som helst!
Endel vill då förklara detta med att hon slog så hårt i dörren så den föll men då skulle den ju liksom ramla neråt?!

Sen har jag också en annan tro, jag är lite "känslig" med endel saker. Jag kan alltså känna på mig en massa saker som sen händer.
Den dagen min farmor gick bort så satt jag samma morgon och sa till de mina att jag bara visste att hon nu hade dött, fick ju alltså rätt sen då då.
Lika att jag många ggr känner på mig när HAN ghjort nåt nytt, säger ofta bara sådär spontant, att polisen kommer ringa snart och så gör de det.
Ja, det är ett par exempel men jag tror endel kan "se" vissa grejer på detta viset. Vet dock inte hur det funkar men iaf :)

Sen tror jag också att ens drömmar kan betyda en massa. På gott och ont då då. Ens mardrömmar vill man ju gärna inte att ska betyda nåt men många ggr gör de kanske det.
En dröm jag har drömt 3 ggr är att jag och en kille som stod mig nära men som gick bort i cancer för många år sen, sitter på en bryggkant (där vi var en hel del när han levde) han lägger armen runt mig och säger; jag vet att det kommer att lösa sig för dig, jag ser det. Precis samma dröm har jag alltså haft tre ggr så visst måste den vilja säga nånting? Ja jag tror det och hoppas det!

Ni tycker kanske att jag verkar alldeles galen nu men såhär är mina funderingar iaf :)
/Cornelia



Kommentarer
Postat av: Terese

Oj det där med spegeln var ju verkligen skumt. Men jag tror ändå att det finns mystiska saker som händer på andra sidan...ett tecken på något. Lite obehagligt, men ändå spännande på något sätt.



Lite läskigt att du kan känna på dig saker och ting, men du kanske inte tycker så?



Klart du inte är galen gumman! :-D



Kram kram

2010-12-17 @ 11:12:17
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0