Tema, dag 04; det här åt jag idag

Det är ju inte det allra roligaste att skriva om och hur intresant är det att läsa om? Men jag ska iaf skriva ner det då det ju är en del i den här utmaningen.

Frukosten bestod av två smörgåsar, vörtbröd (alldeles nybakat tack vare mitt <3) och en stor mugg kaffe till.
Sen det obligatoriska äpplet efter det.
Och så öppnade jag lucka två i min julkalender, nej, jag är alltså inte för gammal för att ha en sån ;) Skojade om att jag i år bara var tvungen till att ha en sån där prinsessig, rosa sak och så kom min älskling hem med just en sån, hihi.
Så jag åt alltså även en liten chokladbit efter frukosten.

Jag har inte ätit godis sen förra julen så det var gott att få första biten igår :) Det där började genom ett nyårslöfte för många herrans år sen, fick pengar av mina föräldrar om jag höll uppe med godis i ett halvår, sen ville jag då testa om jag kunde vara utan det utan att få pengar för det så på den vägen är det.
Chips, pop corn och sånt äter jag alltså men dock inte så ofta. Sen händer det att jag tar ett godisryck till påsken men i år skippade jag det så var riktigt länge sen sist nu.

Sen blev det en slät kopp kaffe till mellis.

Till lunch blev det åter igen två smörgåsar. Med vatten till.

Mellisen i eftermiddags bestod av kaffe och en mandarin.

Och så middagen, det blev kokt potatis, stekt lax, örtagpårdsås och grönsaker. Vatten till det.

Och så lite kvällsfika på det, kaffe och pepparkakor.

Och så blir det en frukt ikväll.

Ja, det var det hela jag stoppat i mig idag och jag kan ju bara få svart på vitt på vilken kaffekäring jag är :)
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Kaffekärring;)

2010-12-03 @ 08:26:49
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Terese

Du åt lite mer än vad jag gjorde den där dagen :-D Jag är så dålig på att äta frukt! Tycker inte det är något vidare gott..hmmm...



Duktig du är som inte äter så mycket godis. Jag äter chips och popcorn men äter faktiskt väldigt väldigt sällan godis. Köper aldrig smågodis och smakar aldrig av Filippa eller Niklas när de köper sånt. Tycker helt enkelt inte om det så mycket. Choklad köper jag inte heller. Jättebra kan tyckas men jag äter då istället ganska mycket chips och popcorn.



Filippa är frisk nu så hon har varit i skolan ons, tor och idag. Men nu kom Niklas och sa att Vilmer måste ha feber för han är så varm...suck. Ska ta tempen på honom nu tänkte jag å se.



Hoppas du får en fin dag och helg!



Kramar

2010-12-03 @ 08:57:18
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0