Mina lungor

Ja, som jag tidigare skrivit om här så har jag urusla lungor. Fick svår astma redan som barn och det sätter ner lungorna rätt så bra. Men så slapp jag nästan min astma helt när jag började gå hos min häxa. Det var helt underbart att slippa alla mediciner som jag annars tagit varenda dag i många år.

Men så fick jag förra vintern en svår dubbelsidig lunginflammation, detta tog verkligen nästan knäcken på mig. Jisses så sjuk jag var, jag är annars en sån som inte blir klubbad så lätt men så dålig som jag var har jag då aldrig varit, ändå har jag ju varit med om en hel del.
Det värsta är att jag och många med mig tror att jag fick det pga vaccinet mot svininfluensan, många astmatiker fick nämligen just lugninfl av det och ändå var det just för astman jag tog den ju. Vad jag ångrar det!

När jag väl slapp lunginfl då då så visade det sig att jag fått ett rejält ärr av den på ena lungan. Jag har bara 46 procents kapacitet på den högra vilket är uselt. Jag har ända sen i vintras då märkt av detta då jag åter igen måste ha en massa astma mediciner, blir lätt andfådd osv.
Mina allergier som oxå annars blivit nästintill botade av häxan har åter igen visat sig. Plus att det är som gjort för nya lunginfl på mig, har på ett år haft det 4 ggr men inte lika allvarligt som första gången då förra julen.

Eftersom det är ett ärr som orsakar det hela så kan inte min häxa göra nåt för att få upp det igen och heller inte sjukvården utan jag får helt enkelt lära mig att leva med det och sen leva därefter och sen är det en massa mediciner som gäller, det är jag så anti men har just inget val ju.

Som jag skrev häromdagen så ville min häxa att jag skulle iväg för att få lungorna kollade så var hos min  dr idag.
Och som väntat lät det inget bra alls., domen blev nya och mer mediciner plus rådet att undvika allt jag är lite allergisk mot. Dvs bl. a pälsdjur och detta är ett stort problem då alla runt omkring mig har djur, tom jag själv ju.
Och min G har oxå djur, en massa så när jag är där mår jag inte så bra med astman, får ta en massa extra mediciner, vilket det såklart är värt men ändå. Jobbigt och så himla typiskt.
Men sen gör jag som så att jag varierar lite så är just nu sen några dagar tillbaka i ett av mina andra jourhem sen kanske jag kan ta ett par dagar hos G iegn, vill ju såklart helst va med honom och hos honom.

Förhoppningsvis blir det bättre nu av de här medicinerna och så får jag verkligen hoppas att jag slipper få lunginfl.
Ja, jag lever på hoppet i vanlig ordning :)
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är då tur att hoppet aldrig överger dig C..Vad vore man utan hoppet??

Men du ska se att medicinerna hjälper dig att må bättre, inte så kul att knapra piller som du säger..men är det de som behövs så är det ju bra att de finns !

Hoppas du snart kan komma tillbaka dit du helst av allt vill vara ;)

Kramar

2010-12-02 @ 15:03:35
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0