Min helg

Jag har haft en toppenhelg, ägnat det mesta av tiden med G så kan ju just inte bli annat än toppen då :)
I fredags hade vi supertrevligt hos goda vänner, kul att även träffa nya människor, de var jätte trevliga :)
Så det lär nog bli fler ggr med dem då.
Vi satt och snackade, åt gott och tiden bara flög iväg. Som vanligt när man har skoj.

I lördags var det en lugn "hemma" dag och då som sagt tillsammans med G.
Vi hade min familj här på fika och även min lille underbare pluttefis, gud vad han växer den lille krabaten, saknar honom så nu när jag inte längre kan "bo" hos dem.
Jag hade bakat och som den lille gottegris han är gick detta såklart hem. Gjorde för övrigt en ny variant på muffins. Fick en Noblesse ask av mina kompisar, en sort jag inte sett innan,mörk choklad. Jag är så svag för choklad och särskilt mörk sådan. Jag lade i chokladbitar i varje form och det blev jätte gott.
På kvällen blev det sen film mys, vi blev äntligen färdiga till att titta på "Farsan", den var bra :)

Och igår var det oxå en fin och bra dag trots att G jobbade det mesta av den. En sammanfattning av den kommer i nästa inlägg.
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Hur gick det att bo hos G i helgen nu då, med tanke på djuren?

Kram

2010-12-06 @ 16:03:28
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Terese

Lugn och skönt helg, härligt! :-)



Ja glyser, det kanske är värmländska. Har faktiskt inte tänkt på det. Men jag menar liksom småkikar sådär om du förstår vad jag menar? Hihi..



Här är det annars lite förkylt och hostigt, men ingen har feber nu i alla fall. Håller sig febern borta även under natten för Vilmer får han gå till dagis imorgon eftersom han har varit feberfri hela dagen idag.



Det gick bra för Filippa idag. Hon behövde inte ta de där dropparna. Synen hade väl blivit lite lite lite bättre så de tyckte inte hon behövde ta några droppar. I nuläget behöver hon alltså inga glasögon. Men ögonläkaren tror att hon kommer bli närsynt om något år eller om ett par år och behöver troligtvis glasögon då.



Anledningen till de planerade snittet är pga min fibromyalgi. Jag skulle aldrig klara av en vanlig förlossning eftersom det kräver mycket av kroppen och den orken har inte min kropp med tanke på all värk och orkeslöshet jag har. Många med fibro klarar dock av det, men långt ifrån alla. Många med fibro får också långdragna förlossningar vilket säkert har med fibron att göra.



Kram kram

2010-12-06 @ 20:53:45
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0