Tandis

Igår var jag hos tandläkaren. Jag var där pga den där hörntanden som "spräcktes" av Borrelian förra vintern. Den provisoriska lagningen de gjorde sist ramlade bort för nästan två veckor sen så jag har haft ont i den sen dess men då jag hade denna tiden sen länge var det bara till att bita ihop.
Jag fick typ göra detsamma igår sen, bita ihop av smärtan men bokstavligen gick det inte på en hel timme.
De ska nu försöka laga den men då det som sagt inte är ett vanlig hål blir det lite knepigt. 
Jag hade tiden tjugo i åtta så tänkte jag hade goda marginal att hinna till skolan som vanligt, bussen går tio i nio ifrån sta´n. Det var precis så jag hann så var alltså där inne i en hel timme.
Jösses vad jobbigt det var, de spände upp käken med nån ställning, den lossade två ggr, de fick röntga ett par ggr för att kolla så det inte påverkat själva käken osv osv...Allt detta då utan bedövning. Detta är inte min vanliga tandläkare (utan en mycket mycket bättre) eftersom det är akut fick jag honom men min har aldrig sagt att det kan vara knepigt med bedövning på mig, han menar alltså på detta, pga mina nervsmärtor så han vill helst inte ge det.
Jag  har inte behövt så mycket sånt de sista åren men tycker ändå att min skulle sagt nåt om detta.
Iaf klarade jag det men det kändes då! Han lade på medicin, nån form av bedövning i tanden när han var klar. Ja, klar och klar, ska dit den 21 igen för klar blev han inte igår. 
Jag hade trots den där salvan ont och nästan i hela munnen, så det var jobbigt i skolan igår. Mitt öra gjorde också sitt till så igår när jag hade slutat var jag totalt slut, somnade ett tag där på eftermiddagen och det var tur det för inatt har det inte blivit så mycket sömn.
 
Jag har jätteont och det är alldeles svullet. Jag skulle knapra Ipren som är lite antiinflammatorisk men det tål jag ju inte så får ta Alvedon istället.
Bedövningskrämen jag igår fick släppte nog helt igårkväll för fick ondare och ondare.
Och ja, bitta ihop riktigt kan jag fortfarande inte. Tugga på den sidan är helt uteslutet och värker gör det.
 
Blir en lång dag i skolan men näst sista ju så vill bara iväg och måste helt enkelt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Åå fy !! Det låter inte alls roligt det där :(
Vad duktig du var!! Jag har inte gått till tandläkaren på 5år kanske, sålänge jag inte har ont så går jag inte dit..vilket är fel. Min käke är så krånglig, den låser sig så lätt så får typ panik när jag ligger där med munnen öppen, sån ställning skulle jag aldrig klara av !! :(
Men nu har jag lärt mig att dåligt skötta tänder öka risk för demens :/ Pest eller kolera ;)
Hoppas dan idag blir bra för dig iaf o att du orkar med kursen.
Kramar <3

2012-11-13 @ 09:53:43
URL: http://Vimsmajan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0