Dåligt med uppdateringar

Ja, jag är inte jätteflitig här just nu utan jag lägger min tid och ork på annat.
Mitt mående är inte på topp, reagerar mycket på medicinändringarna, efter ett besök på vårdcentralen i fredags konstaterades det att örat läker dåligt längst in, sköterskan ville ha en dr att titta på det men då fanns det ingen tid så skulle återkomma imorgon. Vill då inte käka ännu mera antibiotika så får hålla tummen. Efter att hon "kretade" där en massa i fredags har jag haft superont i både örat och hela käken. Är svullen och kan inte tugga på den sidan. Det är då drygt att det ska ta sån tid allt och det värsta i allt nu är att min "häxa" inte kan behandla mig helt för hade hon bara kunnat det hade jag mått betydligt bättre, sluppit migränen jag har ofta, och framförallt allergierna som nu spökar igen. Käkar fortfarande glutenfritt  och min mage är mycket bättre så förhoppningsvis tar jag oxå upp järnet bättre nu då då. Blodvärdet är normalt men har fortfarande järnbrist, konstigt tycker jag för har trott att det liksom är lite samma sak. Så nu blir det nya prover om ett par veckor och sen ev mer järninjektioner, det som var så drygt på mig!

Min hudläkare har remiterat mig till smärtmott, för det här med mina tabl funkar inget bra nu. Får ta Tradolan men märker av att det måste vara den jag ej tål för när jag var utan ett par dagar fick jag inte nya utslag men nu är det detsamma igen...Eftersom jag då heller inte kan få en riktig behandling hos häxan kan jag heller inte klara mig utan dem och därför ska jag nu till smärtmott för där är de lite mer hemma på hur vi ska göra.
Jag har stått på smärtott förut men sen skulle de ju dra ner en massa så många där blev hänvisade till sin VC.
Eftersom jag då varit där innan och relativt nyligen så sa min huddr att hon hoppades det skulle gå fort att komma dit.
Så i nuläget skulle jag ta Tradolanen plus dem där nya jag fick och eftersom jag får sånt kli av tradolanen blir det regelbundet med allergitabl så mycket tabl blir det :S Inget bra det där och jag avskyr dem för det är ju så med tabl, hjälper mot nåt och knäcker nåt annat. Men vad gör man? Utan det funkar jag absolut inte alls och sover inget heller vilket bara blir total kollaps till slut.

Men i allt detta är det iaf ändå under kontroll, jag njuter av solen som alla andra men måste ha mössa över mitt öra, tur i oturen att jag är en frusen en :P
Årets första grillning blev av i fredags, supergott! Och jättetrevligt med sällskapet jag hade :) Men fick sitta inne och äta dock men iaf, grillat är härligt tycker jag.

Ja, i allt detta håller jag oxå på att tjabba med min optiker så nu ska jag gå vidare med det där. Ska träffa "min" "KO" på tisdag och jag bara HOPPAS att jag genom att anämla honom till ARN kan trycka åt honom!

Ja, det var endel ifrån mej detta :)
Nu ska jag ta och hålla natt för trött är jag då idag, trots att jag sovit en hel del.
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0