Kakmonster

Jag hade Melwin inatt oxå och sen åkte han till dagis imorse men så kom han hit igen vid tvåtiden då hans mamma skulle iväg.
Vi var först ute och gick en långrunda, skönt men blåsigt!
Lite middag på det och sen bakade vi glutenfria muffins. Melwin är ett tvättäkta kakmonster och han älskar att hjälpa till med diverse grejer så självklart bakade även han. Såg dock ut därefter men iaf :P
Allt man gör med glutenfritt mjöl har en tendens till att bli torrt men i dte här recpetet skulle man separera äggen, alltså röra ihop äggulorna med sockret, sen resten av ingredienserna och sen vända ner äggviteskummet.
Så  dem här blev mycket mer porösa, ett bra knep jag ska ha i bakhuvudet framöver.
Och det roligaste med att baka är ju att få slicka skålen;




Nu har min goa pluttefis dock åkt hem och tystnaden är påtaglig.
Jag är helt slut nu så ska strax ramla i soffan och sen lämna den för att lägga mig i sängen, kvällens planer det :)


Kommentarer
Postat av: Mia

TACK...snälla söta Malin farmor o farfar för all hjälp...ni är fantastiska....vad hade vi gjort utan denna lilla "egna" dagisplats...gör så mycket då man inte kan få hjälp av kommunen med dagisplats som funkar med våra arbetstider...o narturligtvis är ju Melwin jätteglad att få spendera denna Xtra tid med er...så TACK än en gång....

2012-03-07 @ 20:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0