Både bra och dåligt

Imorse hade jag en tid på sjukhuset i Karlskrona, på hud där.
Örat läker men dock är det inte alls så bra nu som det kanske egentligen borde. De är tveksamma på om det behövs ännu en kur antbiotika men då jag åt så mycket och så stark så avaktar vi iaf i nuläget.
Jag fick en kraftig version av Borrelia och att döma av mitt öra så får jag nog kallt räkna med ett halvår,år till innan jag slipper skiten helt. Om jag nånsin gör det, de är lite rädda för att mitt öra tagit för mycket skada, trumhinnan är helt performerad och har jag osis så får jag inte upp min hörsel normalt igen men bara till att hoppas på det bästa. Jag måste fortsätta att ha det omlagt och ska låta en sköterska titta på det och lägga om det en gång i veckan. Detta ska jag göra i en mån och så får jag en telefontid med min dr sen.
Visst är det mycket bättre, men emellanåt har jag himla ont i örat, det rinner, blöder och kladdar och så har jag hemskt ont i tänderna emellanåt, sitter i hela underkäken, detta kommer då från örat och borrelian så även det får jag dras med.

Utslagen sen då? Jo de fortsätter att komma och jag måste fortfarande äta allergitabl i hög dos, dock har det rödflammiga i ansiktet och på bröstkorgen försvunnit så det kom från örat.
Då hudbiopsin visade på en läkemedelsallergi tror de att utslagen kan komma från det och då antagligen från mina Tradolan. Så nu måste de uteslutas och så mycket annat tål jag ju inte sen förr.
Iaf fick jag en tabl som i grunden är anti depp men som de ofta förr behandlade emot till smärtor och då oftast nervsmärtor. Jag får hoppas jag klarar mig bra på det. Eftersom jag inte är deprimerad så blir jag väl nu lycklig som tusan, en teori min dr sa haha :)
Och sen får det då bli Alvedon var fjärde timme.

Det kan alltså ta upp till fyra veckor innan man märker nån skillnad, trodde det skulle gå fortare.
Ja det var väl ungefär det hela ifrån dagens besök.


Nu ska jag slänga mig på soffan jämte min pluttefis som ligger där och sussar, han ska sova hos mig inatt. Mysigt som vanligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0