Vår?!

I fredags var det dax för att göra ännu ett försök med att få i mig järninjektionen.
Detta görs alltså på vc men sist kunde de inte sticka mig och sen har det varit uppehåll pga antibiotikan.
De tror att min anemi kan bero på borrelian (och till viss del glutenallergi, för min dr tror stenhårt på att det blossat upp igen och även proverna tyder på det men jag tror stenhårt att min häxa kan ta bort det igen när jag kan dit)men då ska det ju bara bli bättre nu för det läker fint i örat och går framåt hela tiden på den fronten.
Iaf så hade det sjunkt ytterligare så jag hade rätt i mina misstankar för jag har då känt av det där nu, min huvudvärk är grym och migränen ligger på lur i vad som känns ständigt.
Jag fick förklarat att det inte alls är nåt konstigt, inte heller min yrsel pga att det just är mycket nu då. Och blodtrycksfallen jag känner av ofta hänger ihop med mitt hb.
De var två sköterskor och de fick till slut i kanylen riktigt, blev riktigt glad för tror verkligen jag behöver järnet nu. Blev tre stick och de, ja jag oxå, konstaterade att det är himla bra att jag iaf inte är nålrädd.
Sen är då tanken att jag ska ha det 2 ggr till i veckan som kommer så ska dit imorgon igen.
Kan de sen inte imorgon får man ta hjälp av narkosläkarna på sjukhuset eller göra nåt annat för det är alltså himla struligt innan de lyckas. Det tar tid och nu är då risken att kärlen strejkar när det blir för tätt med stick.
Jag ska imorgon ha min ärtkudde runt armen för att värma upp kärlen (och ha den med mig in på vc, det sa de alltså men hur stor är inte den att springa runt med där inne då?), de hade värme på mig i fredags där inne men ska nu förbereda här hemma imorgon för att kanske underlätta.
Konstigt att det kan strula sådär alltså! Och varför har det sjunkt mera?
Men nu ska det ju hur som helst bara bli bättre för järn har jag ju nu och bara till att hoppas det slutar lika imorgon.

Jag är såå trött på att vara trött och jag vill bara sova jämt, somnade t.o.m i bilen på väg hem från kalaset igårkväll, då snackar vi ändå bara en resa på en halvtimme och klockan var bara lite efter tio. Inte klokt!
Migränsprayen går åt här som bara den och de blir jag bara ännu segare av men vad gör man?

Kalaset igår hos min kusin var så trevligt, hon har nyligen flyttat och fixade alltså ett kalas helt själv här nu, och då för hela tjocka släkten. Jag blev impad för hur länge sen är det hon bara va sådär liten och var hos mig? Och nu 20 år gammal :)

Idag är det då vår! Ja det är nog verkligen så och jag bara hoppas på att det nu håller i sig så vintern är över.
Jag och min pluttefis tog och gick en sväng, ner till havet, stranden och lekparken och där spenderades det hela två timmar med att bara leka och prata med nya människor, han är lika social som jag så trevligt var det :)
Och alla verkar ha drabbats av vårkänslor för jisses med folk det var ute, en härlig syn!
Stranden var dock helt fördärvad av vintern så vi kom hem med en tånglukt, halva grustag i kläderna osv...haha.
Härligt iaf!

Nu undrar jag dock inte om min säng kallar.
Eller städa lite kanske? För trots migränen jag fick mitt i natten inatt så känns det rätt okej nu, har ju t.o.m massa färg i ansiktet! Skulle alla dem se som jämt påpekar hur blek jag är nuförtiden hehe ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0