Blödande öra

Jag repar mig sakta men säkert, svullnaden i ansiktet har gett sig rätt bra nu. Tog sista kortisonet igår, skönt för min mage att slippa dem. Nu ska jag bara käka färdigt antibiotikakuren oxå.
Jag kan dock fortfarande inte tugga och gapa riktigt på den sidan. Och örat spökar rätt mycket nu, när jag var i Karlskrona i måndags så sa läkarna där att jag skulle ha kompress med alsolsprit på hela tiden för att få ur alla bakterier som sitter i såret jag har inne i örat, ja jag har sår på själva örsnibben oxå. Detta har jag men nu de sista dagarna har det blött (böjer man verkligen blöder så?) genom och igårkväll var det mycket alltså. Taskig tajming med tanke på min blodbrist haha.
Det bara rann när jag hade duschat (tar väck det under tiden jag duschar) och en kompress rann genom som ingenting. Men sen slutade det iaf och ännu har det inte läckt genom. Men det är inte så lätt att lägga om det bra i örat för själva omslaget kommer ju inte in i örat men iaf.
Jag kan ju på ett vis tycka att det kanske är lite bra när det blöder sådär för skiten bör ju komma ut då men sen är det väl lite konstigt? Är ju som sgat inifrån örat så...Min dr ska ringa i slutet av veckan så får väl höra med henne då.

Trött som synden är jag ännu och jag klarar bara inte av att vara uppe en hel dag men annars går det alltså på rätt håll nu.


Kommentarer
Postat av: Terese

Vad skönt att det börjar gå åt rätt håll nu, saknar dig när du inte visar dig. Jag tror att man böjer det till blött :-) Knepigt att det blöder så, hör med doktorn när hon ringer. Lite obehagligt tycker jag eftersom du redan har blodbrist.



Ta det lugnt och ta hand om dig!



Kramar

2012-02-21 @ 10:36:07
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0