Häxan och fin väska

Idag var jag hos min "häxa" och tyvärr kan hon fortfarande inte behandla mig fullständigt pga infektionen och antibiotikan. Dock kan hon göra lite av en grund, vilket var i stort behov.
Jag låg hemskt illa till i mina värden vilket var rätt väntat för mår ju inte toppen direkt.
Jag har blivit mycket bättre i örat och käken och tog sista antibiotikan idag, dock är dte inte helt bra än och tydligen får jag dras med det här länge.
Hon behandlade mina öron med ljus...Ja, låter helt mysko men hon sätter alltså ett sorts bivaxljus(med vax ifrån bin på Nya Zeeland) i en lite "kon" som hon sen sätter i örat. Hon tänder ljuset och då bildas där ett sorts vakuum som gör att man får upp skräpet man har i örat. Detta är en behandling de kör med i sjukvården i Italien så får man öroninfl eller så där är det alltså detta som gäller. En gammal beprövad metod i alla de möjliga länder med andra ord. Detta kändes så himla skönt idag och man riktigt fick se allt skräp hon fick ur så visst lättade det i mina öron.
Hon tror nu att detta bör göras med jämna mellanrum året ut för att försöka undvika nya inflammationer och bakterier däri. Hon sa också att jag inte bör flyga eller åka tåg då jag i så fall utsätts för situationer där det kan slå lock för öronen, jag kan inte tryckutjämna över huvud taget nu så måste va försiktig. Detta innebär att den efterlängtade träffen och trippen till Sthlm i helgen inte blir av...Ledsamt!

Jag bör också vara mycket försiktig med att bada i sommar och ska absolut inte bada i badhus, ska också ha det omlagt än då det som sagt är jätte känsligt.
Jobbigt det här alltså och jag är så grymt trött på det där förbaskade örat.

Idag fick jag de grejjor jag köpt på Tradera och jag blev då supernöjd!
Fick tag i en av de senaste Danielle Steel böckerna och så köpte jag den där väskan jag skulle få i födelsedagspresent, en helt ny som det bara stod Malin på.


Kommentarer
Postat av: Terese

Åh det är så tråkigt att du inte kan komma till helgen, men vi får försöka ses till sommaren allihop istället. Nu får se till att du blir bättre i öronen, den där metoden verkade ju bra. Undrar om de har nåt sånt här också?



Nä det var inget speciellt på restaurangen vi åt på. Troligtvis utlöste brandlarmet av en ballong som small där inne...



Ha en bra dag gumman!



Kram

2012-04-25 @ 08:19:53
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0