Danielle Steel

Detta är en världskänd författare som jag tror att alla nån gång hört talas om.
Jag har så länge jag minns alltid gillat hennes böcker, och vet inte riktigt hur länge jag "samlat" på hennes alster men länge är det och många har jag. Jag köper alltså varenda bok jag kommer över och har så pass många att jag inte kan komma ihåg alla, så har de jag saknar uppskrivet på en lapp som jag sen har i plånboken. Perfekt att se över den bara när jag råkar hitta nån.
Lär nog iaf ha ett åttiotal skulle jag tro men hon skriver böcker på löpande band så fortfarande saknar jag si sådär 5 st. Köper då bara de som är utgivna på svenska, får kanske börja med de på engelska oxå :)
Igår hittade jag ännu en! :)
Jag har läst varenda en av dem jag har och säkert läst om de flesta ett par ggr också.
Många som kallar hennes böcker "tantsnusk" då de tycker att det är för mycket kärlek och snusk i dem men själv väljer jag att kalla dem; realistiska. Livet handlar ju om allt hon får in så givetvis ska det också va romantik och kärlek i dem.
Det är alltså romaner hon skriver och så har hon gett ut en verklighetsrelaterad bok om sin egna son som var svårt deprimerad och som tog sitt liv.
Tänk vad kul om det hade kommit en biografi om henne, det är ju en väldigt stor människa med många beundrare.
Många av hennes böcker har oxå blivit filmer så jag har även endel av dem, dock långt ifrån så många som böckerna.
Ja, jag kommer fortsätta att försöka få ihop samtliga böcker, måste ju ha nåt att bläddra i på ålderns höst haha :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0