Migrän

Detta är då en huvudvärk som är grymt jobbig att ha.
Efter behandlingar hos min häxa har jag knappt några problem men det kommer dock då o då. När jag var yngre hade jag flera anfall i månaden och missade mycket i skolan pga just detta.
Jag var inte mer än 10 år när jag fick det och fastän jag oxå då fick medicin för det så är det hemskt jobbigt.
Akupunkturen har sen som sagt verkligen gjort susen på detta och anfallen numera är lindrigare och betydligt färre, jag lär dock ta de här äckliga nässprayen då o då och då i himla tidigt skede för att jag inte ska kräkas (blir ju hemskt dålig pga mina nervsmärtor i samband med kräkningar) och då de är starka blir man rätt klubbad efteråt. Plus att de verkligen smakar illa, visst, man tar det i näsan men jisses vilken smak det blir! Det går inte väck på många timmar sen, rätt om man borstar tänderna, tuggar tuggummi, ja name it!
Iaf så lade jag mig sen i middags när jag hade tagit det och kunde sova en timme eller nåt oxå, skönt.
När jag sen vaknade var huvudvärken bättre men inte helt ok, blir alltid sådär tung i huvudet efteråt och sen efter bara nån timme blev det värre igen så resten av dagen och kvällen har det sen varit regelbundet med Alvedon, känner fortfarande av det rätt så mycket men hoppas det inte blir ännu värre.

Så nu är jag rätt mör och helt slut, men har idag kunnat dra ner på mina värktabl för magen, innan har jag fått ta 3 ggr om dagen men idag har det räckt med 2. Har Tiparol Retard som är långtidsverkande så en tabl varar i 12 timmar, perfa med en sån tabl då det inte blir så mycket berg o dalbana med värken.
Men så är ju dessa oxå rätt starka så man blir då helt slut av dem, vill helst skippa dem helt men magen är inte bra än så har just inget val.
Det blir dock bättre o bättre, sen ska jag till kirurgen på sjukhuset nästa vecka.
Jag ringde dit och sa att jag helt enkelt inte ville till den läkaren jag fått tiden till, då det ju var till den dr som gjorde gallstensoperationen på mig då för många år sen när allt brast efteråt. Den doktorn har sen varit min skräck i alla år, och jag är tydligen inte ensam om att tycka så då sköterskan kommenterade med att jag också ville byta...Men det gick bra och jag fick även en tidigare tid då de i Karlskrona skrivit en akutremiss, hon tyckte det var för lång väntetid då och med denna tiden blir det ändå fyra veckors väntetid, men utan akutremiss är det väl ett halvår eller nåt så får nöja mig med det.

Ja så min dag har varit lugn, gjorde dock lite nytta i förmiddags då jag bakade ett par sorters kaka.
Och så var jag fpå fika hos lillasyster och hennes kille, när jag kom hem därifrån tog jag en rask promenix runt havet med förhoppning om att det skulle göra susen på min huvudvärk men icke, alltid skönt att gå där dock och behövde lite frisk luft efter min innedag.

Nu blir det strax omröstningen av "Idol" och sen ska jag ramla i sängen min :)
Vilken hejar ni på i årets "Idol"?

Sussa gott med er när ni ni ska! :)



Kommentarer
Postat av: Terese

Vad jobbigt att ha migrän, vet ju hur det är. En som också har haft migrän nu är min man. Han fick det igår så han fick vara hemma inatt. Tror orsaken var att han har ändrat dygnsrytmen, han brukar få anfall ca 1 gång om året ungefär.



Skönt i alla fall att det går framåt med magen!



Hur mår du nu då?



Kramar

2011-09-28 @ 11:02:01
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0