Rätt så meningslöst

Idag var det dax för mig att åka till sjukhuset och kirurgmott.
Jag fick ju en remiss dit när jag var i Karlskrona för cystan och det där, de reagerade ju där på att mina tarmar kanske inte såg helt hundra ut, de hade dock svårt för att säga mer då de inte gjorde ultraljud över magen ju.
Läkaren som kom in idag då frågade om mina problem och när jag sagt allt så frågade han varför jag inte ville till den läkaren jag från början fått denna tiden till.
Han har ju inte med det o göra kan jag genast tycka! Och jag ska väl inte behöva sitta där och rättfärdiga mitt beslut. Men iaf sa jag som det var och jag står för det.
Han sa att han skulle skicka remiss till en gastroskopi och det var oxå det enda han sa sen, han kände inte ens på min mage så jag tycker det där besöket var rätt så meningslöst, hade ju lika gärna bara kunnat ringa om det då då.
Ja vad ska man säg? Dagens sjukvård ! Lika dålig som vanligt eller nåt!

Igårkväll kom min familj hem så nu är min normala tillvaro återställd :)
Fast det har ju inte gått nån nöd på mig direkt och Maria och Anton var så hemskt tacksamma för min hjälp, fick massa fina saker som tack av både dem och av mamma o pappa. De är så söta så min underbara familj! <3
Bara kul att kunna hjälpa till och när det uppskattas så! :)

Men gud vad det var skönt att få sova i min egna säng natten som gick. Har fått ont i ryggen av Marias och min säng är ju min säng lixom :)
Med tanke på den sista natten oxå hos henne var jag verkligen helt slut igårkväll när jag lade mig, hann nog knappt slänga huvudet på kudden förrens jag sov :P

Nu ska jag fortsätta med att titta på "Äntligen hemma", det där programmet man mer eller mindre vuxit upp tillsmamans med. Gillar det jag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0