Nu är det jul igen...?!

Jag är en älskare av julen, jag är en sån som PYNTAR som bara den och då redan till första advent ska allt mitt va framme och tipp topp, just bara för jag ska få njuta av det så länge som möjligt :)
Jag kan lätt spela sönder en jullåt eller två, kränga pepparkakor för glatta livet osv...Men redan?!
Varje år konstaterar jag att allt med julen kommer för tidigt, alla julsaker är ju redan nu framme i affärerna t.ex. Sen ett par veckor tillbaka!
Jag tycker allt att iaf "alla helgon" kan få vara först för det känns som om att sommaren knappt hinner sluta förrens de pyntar i affärerna.
Och ändå "faller" jag med detta, pepparkakor har inhandlats och knaprats, vörtbröd har jag käkat och jag trivdes bra med dessa smaker :P
Och igår handlade jag första julklappen, ja om man bortser från det jag beställde i jultidningarna men det är ju lika där, ungarna kommer med dem lagom tills höstterminen just börjat känns det som.
Och visst när man tänker efter så är det ju faktiskt inte sådär värst länge till för tiden går snabbt så särskilt det där med mina klappar känns skönt då det brukar samla ihop sig på hög annars.
Och jag ska erkänna att jag är sugen på både julskinka och glögg nu och visst kan jag känna en längtan efter alla mina jullådor oxå! :P
Så god jul på er eller nåt! Haha njaa, det kändes inget vidare än ;D
Jag kör med, trevlig helg ist! :)


Kommentarer
Postat av: Terese

Jag håller med dig, det är alldeles för tidigt med att skylta med julen redan. Blir bara tidigare och tidigare. Men ändå faller man för frestelsen, man kan ju liksom inte låta bli när det finns ute i affärerna. Men det är väl precis det affärerna är ute efter! :-)



Hoppas du mår bra och ha en trevlig lördag!

2011-10-29 @ 12:31:09
URL: http://teresedenrara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0