Mysdag

Igår åkte jag in till min fina Helen, hon var ledig så vi hängde det mesta av dagen :)
Hon hade sina systersöner där hemma så hade två söta pojkar i min närhet medans vi scrappade och myste sådär allmänt, härligt!
Sen åkte vi och shoppade en sväng, hittade ett par nya stövlar. Tycker det är perfekt att ha i vinter då de är varma och goa plus att det sen ger bra stöd till mitt dåliga ben, eftersom de är lite högre stöttar det en hel del.
Svarta blev det och så lite tjäcka spännen på.

Efter det åkte jag sen hem till Christian där han bjöd på hämtpizza, lyxmat sådär mitt i veckan :P
Jag är kvar där då jag hoppade in som hundvakt idag när han var tvungen att jobba extra.

Jag hämtade ut mitt ellos paket igår och allting passade, perfa!
Blev dock lite förvånad då det som jag trodde var vita "streck" på jackan var gula reflexer...Inte för att det gör mig nåt men tycker det borde stått. Jag är faktiskt rätt duktig på det där med reflexer för det är en billig och bra säkerhet i dessa mörka tider.

Jag har blivit betydligt bättre sen behandlingen hos min "häxa". Blev hemskt dålig där på kvällen i tisdags, fick så grymt ont och svimmade av i ett. Men varje gång jag vaknade satt Christian där och höll mig i handen, sött och omtänksamt gjort! Han höll mig sällskap till långt in på natten när jag äntligen kunde somna ifrån eländet.
Min magvärk var sen redan igår betydligt bättre och benet lite bättre, kan gå nåt bättre men det är långt ifrån bra. Har det lindat som jag skulle ha enl Ingrid (häxan) men inatt har det svullnat så mycket så det nästintill skurit in i knävecket, blivit alldeles rött och skavt upp. Så nu har jag det utan bandage men så bultar det också mer när jag inte har det.

Vet ni förresten? Hade en fästing på magen igårmorse när jag vaknade. Trodde de var döda för sässongen!?
Fy vad äckliga dem är och jag ryser bara jag tänker tanken på hur de sitter och suger sig i mitt blod! Usch och tvi!

Nu ska jag scrappa ihop lite julkort :)


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh fy! Fästingar är ju så äckliga o helt onödiga djur ! Jag har klarat mig utan att bli biten av någon i år..



Mysko det där med ditt ben :S



Stövlarna låter snygga! Kram

2011-10-23 @ 21:05:41
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0