Hopplösa människor!

Jag har som jag skrivit om innan haft strul med mina glasögon, bågen tappade färg och de blev bara värre o värre.
De åkte sen till labb och jag fick ett par att låna så länge, högst en vecka fick jag då höra.
Nu sitter jag ännu med lånebågen och då är det över två veckor (snart tre!) sen jag lämnade in dem.

I torsdags ringde jag dit för att kolla läget, Christian skulle ändå upp till Olofström då så därför jag tänkte att de kanske var klara men att de bara inte ringt mig än.
De skulle ringa tillbaka om 5 min...Efter 40 min hade jag inte hört nåt, ringde igen och fick höra att de hade många kunder men att de skulle ringa innan stängningsdax iaf så jag visste vilket.
De ringde på fredagen som först!

Då fick jag reda på att min båge var så pass förstörd så jag skulle ha en ny, den sorten fannas inte kvar utan jag skulle få välja en likvärdig. När jag frågade om vad som händer med en ev mellanskillnad osv fick jag till svar att  det ju är jag som använt för mycket och för starka hårprodukter...Inte en chans hävdar jag för andra gång (de sa det direkt när jag lämnade in dem oxå!) jag har som högst använt hårspray 5 ggr det sista året och då tar jag som regel alltid av glasögonen för att undvika spray på dem, och har jag spary så är det för att ha en håruppsättning så då ligger inte ens mitt hår på bågen.

Hon sa att det är vad man kommit fram till och det då är jag som får stå för kostnad.
Jag sa att det verkligen inte är rätt och att jag då får gå vidare med att ringa en konsumentombudsman...då skulle hon prata med optikern och sen ringa upp igen.
Sen var det andra besked jag fick, jo att garantin skulle täcka detta och så, och att jag skulle upp tisdag denna v för att pröva ut ett par nya (kunde inte då så vi bestämde torsdag).

Var där igår och när jag drog en sammanfattning om allt detta till optikern satt han som ett frågetecken, hon jag pratade med i frdags var såklart inte där heller.
Då sa han att mina bågar var polerade och som nya och att skadan var pga hårspray och att de ännu inte fått tillbaka dem från labb...!?

Jisses alltså!
Jag gick genast igång på detta och jag är riktigt glad för att jag har mål i mun vid såna här tillfällen för inte ska man bara nöja sig med detta.
Jag ifrågsatte precis hela alltet och de förstod nog rätt snabbt att jag var väldigt missnöjd.

Resultatet jag fick var då följande; jo garantin kan väl då täcka det för denna gång, jag fick min lånebåge justerad (det ville de ju inte men jag sa att jag krävde det då jag bara tappar dem och som deras kvalitet visat sig va så går dem väl snart sönder och då tänker jag inte bekosta dem) jag sa oxå att jag ju åkt dit helt i onödan nu och fick då genom att han nästa vecka ska åka hem till mig med mina bågar (han lade fram det som så att han var såå snäll som erbjöd sig men faktum är att han har det som sin grej, att åka hem till de kunder som inte kan ta sig iväg och så)

Behöver jag ens tala om hur arg jag var efteråt?!
Jag tycker det för för illa och jag ska idag ringa en KO för rätt ska vara rätt!
Jovisst, garantin skulle ju nu täcka det men hur länge håller dem denna gången? Nästa gång lär jag inte få genom det så då är det alltså jag som får bekosta ett par nya.
Och som jag har åkt fram o tillbaka för det här eländet, inte mer än ett par mil dit men fullt tillräckligt när jag inte kan köra själv.

Jag ska då aldrig mer köpa nåt där och jag ska heller inte ge mig!
(Ja, det är klart får jag idag höra att jag inte har en chans så får jag väl ge mig men jag kommer då aldrig va nöjd med deras allmäna bemötande där uppe!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0