Allergisk reaktion?!

I måndags för en vecka sen var ju jag på akuten (som jag skrivit om) där fick jag en allergisk reaktion enl läkaren, utslag som blossade upp när jag låg där.
Detta har sen bara fortsatt, jag har fått äta allergitabl varenda dag för att stilla klådan och jag har fått mer och mer utslag.
Inte som mina allergiska reaktioner brukar bli utan det har varit lite skumt ända från början.
I fredags pratade jag med en sköterska ang lite receptförnyelse så passade då även på att nämna detta om utslagen, hon bokade en tid hos sköterskan till idag.
Var alltså hos henne i förmiddags och hon tyckte oxå det hela såg märkligt ut och att jag haft det så pass länge, hon ville att en läkare skulle titta på det men såklart hade de ingen ledig där då utan jag fick helt enkelt åka in i eftermiddags igen.
Även han sa det såg konstigt ut och under tiden jag var där blossade det upp även bakom ena örat.
Jag fick en annan sorts allergitabl som jag ska ta och så fick jag en remiss till hudmott på sjukhuset.
Han tittade oxå på bettet efter fästingen och det var lite oroväckande rött så han blev lite fundersam på det oxå men inte kan man väl få prickar av ett fästingbett?
Mycket märkligt detta alltså och jag håller på att klia ihjäl mig!
Så jag får fortsätta med allergitabl och vänta på att komma till sjukhuset, undrar just hur många månaders väntetid det är där sen då?
Även gastron jag skulle på är ju en akutremiss så man kan ju bara gissa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0