Sjukhusbesöket

Igår hade jag tiden till hudmottagningen i Karlskrona. Blev en låång dag!

Jag fick en bra dr som verkligen gick genom allt och som synade mig och alla mina utslag. Hon tyckte de såg skumma ut, inga klassiska nässelutslag, det finns tydligen ett X antal versioner av detta och i 75 procent av fallen kommer man aldrig på vad det beror på utan efter ett tag försvinner de bara. Och då kan man gå med det i månader. Men mitt brer verkligen ut sig, har från början bara blivit värre och liknar just inget av det där vanliga.
Hon kallade in en dr till för att rådfråga och för att även han skulle ta sig en titt.
Nån allergi tror dem inte riktigt på då det inte finns nån rimlig förklaring till det helt enkelt.
Så orsaken är fortfarande oviss men de ska iaf nu göra en massa för att utesluta allt annat. Är en hel drös av prover som ska tas (jag som just fått blodbrist oxå, rimmar illa haha) de tog ett prov på mig igår, de skrapade på ett av utslagen för att få hudprov liksom. Under tiden jag var där kom det nya så då fick de ju verkligen se hur det artar sig. Att det sen blir blått är lite förvirrande för det är som sagt lite skumt. De tittade ordentligt på fästingbettet, som fortfarande syns rätt bra fastän det nu är länge sen jag fick det, jag fick sen de första utslagen jämte själva bettet så boreliaprov ska tas.
Jag fick nya ordinationer på mina tabl, min dr på vc sa jag endast kunde ta en av en särskild sorts allergitabl och sen en av en annan sorts på kvällen om jag behövde. Nu ska jag ta 3 av samma sort han sa en, och så kan jag sen ta en av de andra på kvällen om det skulle behövas. Lite skillnad! Jag fick en stark kortisonsalva jag ska smörja på alla utslag 2 ggr om dagen så med detta ska det förhoppningsvis bli bättre och lättare för mig att stå ut med.
Absolut inget bra eller kul att hålla på med alla dessa tabl, kortson är verkligen inget bra för kroppen men har just inget val och faktum är ju att jag inte stod ut med det längre. Så vad gör man?

När jag sen får remissen för prover ska alla dem tas så fort det går, skulle fått den direkt där igår men de hade slut  (??) på dem så den skulle skickas hem och då med A post, nåt de annars inte gör då det kostar för mycket. Och när alla svaren kommit så hör läkaren av sig, hon frågade t.o.m hurvida vi skulle nöja oss med telefonkontakt då jag bor rätt långt bort. Gärna för mig!

Var hos läkaren i 40 min så nog tog dem det på allvar iaf och jag blev glad av att hamnat hos en bra, finns ju knappt inga såna längre!

Efter det hade jag sen date med min brorson Adrian, hans mamma och hans lillasyster. Ville passa på att träffa honom då de ju bor rätt nära sjukhuset så vi var på en pizzeria och åt sen. Trevligt avslut på en jobbig dag!
Han ville haft kvar mig hos honom men det passar ju inte så bra nu då jag dels inte mår så värst bra och då jag har en massa annat nu. ALLT mitt ska ju va tipp topp till advent t.ex.
Men han förstod, lät bara så gulligt då han sa han tyckte jag såg trött ut och om det då inte var bättre att jag sov över ist för att komma hem så pass sent...Min goe lilleman <3
Vi hann ju i stort sett bara äta tillsammans men ändå.

Jag var inte hemma förrens halvåtta och åkte med tåget som går lite innan ett dit, så det blev allt en lång dag.


Kommentarer
Postat av: Terese

Vad skönt att det gör en ordenlig utredning på utslagen. Kliar de eller nåt? Gör ont? Hoppas de kommer fram till något så de kan få bort utslagen. Inte kul att behöva gå me det och sedan inte veta vad de beror på. Tror de att det kan ha något med fästingbettet att göra?



Hoppas du får en lung och skön dag idag!



Kram

2011-11-23 @ 08:39:54
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Linda

Men så bra att du kom till en vettig läkare nu!!

Det där behövs ju verkligen tas på allvar, riktigt skumt att det blir blått efter tycker jag.

Hoppas alla tabletter gör att det kommer klia mindre iaf och att de kommer på vad det är så det går att göra nåt åt. Jag tror mkt väl det kan vara borrelia..det kan ju te sig på en mängd olika sätt !! Bra att de tog det provet också.



Ja fåtöljerna är super sköna! Så jag är så nöjd så :)

Å ja, de två första plåtarna med bullar blev ju bra;) Imorrn är det kakbakstajm! :P Fortsättning följer...



Kramar

2011-11-25 @ 22:25:18
URL: http://vimsmaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0