Lite av varje

Har idag ägnat dagen åt att baka kokosmusslor, de är ju inget svåra att göra men tar dock sin lilla tid med alla dessa formar. Detta är alltså en variant av mandelmusslor, tar rostad kokos ist då jag ju inte tål mandel.
Vi kom att diskutera de här kakorna på FB men inte är det väl så att detta är en okänd kaka?
Har alltid sett denna som en klassisk julkaka men förstod att inte alla gör det, är det en "lokal" populär kaka?
God är den iaf! :)

Har sen också blivit lite promenad idag, kallt och riktigt rått ute idag men alltid skönt med lite havsluft ju.

På tal om promenix så var det en som höll på att bli galen igår...Var på vårdcentralen tidigt för att ta alla prover de ville ha ifrån Karlskrona. Var tvungen att va fastande och min dag blir aldrig bra utan kaffe och äppel på morgonen.
Telefonerna var utslagna av den hopplösa stormen i söndags och därför kunde jag inte bestämma med Christian, skulle nämligen passa Nellie igår och planerade då att traska bort till honom efter jag tagit proverna. Fick då inte tag i honom utan fick chansa på att han var hemma, klockan var ju bara lite efter åtta så vart skulle han ha hunnit iväg liksom?
Mer eller mindre sprang jag hem till honom då kaffesuget var ENORMT!
Och så var han ju inte hemma såklart...Behöver jag säga hur typiskt det var?!
Jag satte mig för att vänta in honom och efter vad som kändes som en hel evighet kom han äntligen, har aldrig blivit så glad av att se honom haha ;P
Han hade ju varit och handlat...och strosat i allmänhet medans jag höll på o bli tossig!

Jaja fick det i mig till slut men hurdan är man egentligen? Skrämmande att man är så beroende av nåt!

Återstår att se vad alla prover visade, sköterskan kommenterade om att hon hoppades jag hade bra blodvärde då de tog 7 rör men har ju just inte det och kan inte ta järntabletterna jag fick utskrivna för fick jätte ont i magen.
Skulle oxå haft urinprov med mig men visste ju inte det, inte kan jag tyda alla de där förkortningarna som står på remisserna lixom. De tog iaf ett där inne då men skulle egentligen haft morgonurin. Jaja!

Prickarna fortsätter att komma men kliandet är bättre av medicinändringarna jag gjorde i Karlskrona och så hjälper salvan för de har inte blivit sådär skumma, inga blåmärken heller utan ser just ut som vanliga prickar nu. Konstigt alltihopa!

Nu ska jag gå och sätta på det där svarta guldet, får snart kaffesällskap!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0