Kuliga kulor

I veckan fick jag nåt jag faktiskt aldig sett förut.
Var små påsar med pyttesmå kulor i, som små pärlor såg det ut som.
Fick en påse med lila och en med rosa, såklart! :P
Lägger man sen dessa i vatten så sväller dem och blir efter ett tag stora som spelkulor och konsistensen är himla udda, jättemysiga att ta på, typ alldeles gelaktiga.
Det är såna man ska plantera snittblommor och så i men man kan alltså ha dem till vad som helst egentligen. Väldigt fina tycker jag och jag ska ha dem i min fina vas som jag fick av de bästaste Linda och Terese, tänkte först ha vatten i den så de håller sig sådär stora (de krymper igen utan vatten) och sen sätta flytljus  i den. Idag har jag smågrus och ljus i den men sen blir det lätt fult av vatten i glasvas så får se hur jag gör.

Såhär stora blir dem alltså som störst.
Och när dem sen är i vatten skimrar det himla fint, är dock lite svårt att fånga på bild men gjorde ett försök iaf :)

Har ni sett såna här förut?


Kommentarer
Postat av: Terese

Oj såna har jag aldrig sett förut, häftigt och väldigt fint! Vart köper man sånt?



Hoppas du mår bra och ha en trevlig lördag!



Kramar

2011-11-05 @ 09:52:32
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja såna har jag sett förrut:) Riktigt häftiga!

Men jag köpte aldrig några vilket jag ångrar nu..det var på en mässa o hon sa att man inte behöver ha vatten i om man har nån snittblomma i vasen, det räcker med kulorna. :)

Det blir säkert super fint i vasen du fick av oss <3

2011-11-06 @ 20:44:53
URL: http://vimsmaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0