Vill ha sommar!

Efter ett antal varma och sköna dagar ute blev det nu stor skillnad då det är kallt igen, fryser om nätterna och blir heller inte alls lika varmt i solen på dagen. Trist och jobbigt då jag åter igen bara fryser. Som ni vet så gillar jag ju värmen allra bäst.
När man var ute och gick förra veckan kom människor i shorts och bara kortärmat (lite väl tidigt för mig men gick dock lite barbent iaf :P) och igår kom då de flesta i stora jackor och täckvästar...Vadå bakslag!?
Men ska egentligen inte gnälla alltför mycket då jag vet flera st som fått snö och ännu kallare än vad vi har fått.
Men vart är sommaren och värmen vi kunde njuta av förra veckan?
Hörde på radion att det snart skulle vända igen så får hoppas på det för vi väntar ju förtvivlat allihopa!

Eftersom det blivit så kallt ute blir det ju det oxå här inne och i ett gammalt hus märks det verkligen snabbt hur vädret påverkar.
Skönt att ha en varm kamin att ta till då men så är ju inte jag den bästa på att få fyr...Knappt så att pappret vill brinna :P
Men efter ett försök till nu så brinner det och knastrar sådär härligt :)

Solen skiner iaf idag så ska va ute och greja endel tänkte jag, räfsa, luka och lite sånt där skoj.
Sen är ju frågan hur mycket kläder jag ska behöva ha på mig, dax för vinterjackan igen kanske....Haha, nja får väl jobba mig varm ist :)
Ha en bra dag på er!
/Cornelia
                                                                                            


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0