Trött

Är helt slut idag då min natt var tuff, inte nog med att jag gick i sömnen och flyttade saker, jag kunde knappt sova heller. Hade ont i magen och lite varstans, sprang och kissade i ett och drömde mardrömmar...Drygt!
Jag har haft känningar av urinvägsinfektion ett tag och detta blev värre igår så var det som spökade endel inatt då plus den vanliga gamla värken då då.
Jag höll på att dricka vatten med ingefära i igår då det ju ska va bra vid såna här besvär men funkade inget vidare direkt då det hela var sämre idag. Inte heller tranbärsdrickan jag sörplat idag har gjort nån skillnad.
Så gav med mig och ringde därför min VC idag, orkade inte lyssna på allas tjat mer :P
Fick en tid i eftermiddags så fick ge mig iväg där jag lämnade urinprov och lite sånt och det tydde en hel del på just det jag misstänkte, urinvägsinfektion. Det skulle skickas iväg en odling och i nuläget ska vi avakta medicinering (sköterskan sa att läkaren drog öronen till sig mot detta just pga min kraftiga läkemedelsallergi, varför förstår jag inte riktigt då det ju är pencilin och ACA jag inte tål) får jag sen mer problem eller om jag får feber så ska jag åka in akut för odlingen blir det inget svar på förrens tidigast onsdag.

Det hade blivit nåt strul med min tid där inne idag så jag fick sitta och vänta i över en timme innan jag kom in, inte oväntat men dock lika drygt och särskilt när jag sen har en som väntar, hon som körde in mig.
Men jag slapp att betala, alltid nåt.

Nu blir det bara en lugn hemmakväll, vill ju bara gå och sova men får ju allt vänta ett bra tag till för att inte komma in i helt fel rytm....Men trötter är jag då och det till tusen!

Ha en bra fredgaskväll på er!
/Cornelia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0