Trevligt!

Jag hade det super duper trevligt igår, det blev gott grillat och god dricka med G och en av hans kompisar :)
Jag tog fasta på det där med att jag skulle dricka surt så sörplade vin, jag börjar nu bli en seriös vindrickare och kan tom säga att det är gott :P Jag och G gjorde en deal rätt så snart när vi blev ihop om att han skulle lära sig dricka kaffe och jag vin...Jag trodde jag skulle ha övertaget där men han var snabblärd (om han nu egentligen inte drack kaffe redan innan han träffade mig...hihi) så det dröjde då inte länge förrens jag då var "tvingad" att pimpla vin...haha :P
Sen igårkväll blev det som så att vi dök ner till lite sådär spontant till mina föräldrar där det var grillfest och en massa folk som jag träffade mycket som liten tös och sen träffat alltför sällan som vuxen...Kul att se lite folk från mina gamla hemtrakter :)
Fick även fina födelsedagspresenter i efterskott, en supersöt ängel och en rosa hemmastickad poncho (säkert felstavat men orkar inte göra nåt åt det :P)detta av en himla fin människa som jag då var jätte ofta hos som liten just...Har många fina minnen med henne/dem och än idag är hennes namn på mig "tösabiten"....sött och inte mig emot ;)

Och efter att haft trevligt hemma då då så blev det en runda till ett uteställe ett par mil bort, mest för att där träffa ett par tjejer som min och G;s chaffis var ute efter ;) Men även jag och G känner då dem så var lika trevligt där då. Ja kvällen flöt på med andra ord och vi var hemma (ja eller hos G då då) vid halv fyra eller nåt.
Vaknade sen ett par ggr för att få springa på toa och ju fler ggr jag kissade desto ondrae gjorde det...Vid åtta gav vi upp och var båda två pigga om man då tänker på en ev baksmälla, jag blir ju faktiskt aldrig bakis jag och kunde heller inte va skadeglad mot G idag ;P
Dock var jag inget pigg pga att jag hade ont i magen, frös som en hund och bara var kissnödig...Ja helgens problem var alltså värre och efter att kollat tempen kunde jag konstatera 39.5 grader, de sa i fredags att om jag blev sämre och fick feber skulle jag åka in akut så fick just bara lyda här då och åkte till Jourcentralen.

Där konstaterade dem efter ett urinprov att det blivit betydligt sämre sen i fredags så fick medicin med en gång, de tyckte det var konstigt att detta inte satts in redan i fredags fastän att svaret från odlingen inte kommit för hade de gjort det hade jag antagligen klarat mig undan febern och det mer onda jag nu har.
Sjukvården i ett nötskal är väl det enda man kan säga!?
Lite konstigt för både idag och i fredags har de efter urinprovet frågat mig om jag inte ätit nåt men båda gångerna har jag klarat av både frukost, lunch och frukt så förstår inte det där riktigt och sköterskan sa också det var lite skumt.

Jaja iaf så är det bara till att hoppas medicinen tar lite snabbt och lätt nu så jag slipper den höga febern och allt det onda.
Nu är jag helt slut, sa i förmiddags att det var konstigt hur seg jag kände mig för som sagt blir jag aldrig det när jag festat så heller men så fick jag ju förklaringen.
Läkaren sa att jag behövde sova mig frisk så får väl göra mitt bästa.
Nu blir det snart sängen, mina gossiga täcken och en bra bok :)
/Cornelia


Kommentarer
Postat av: Linda

Det låter som att du har haft riktigt kul..ja förrutom uvi då:/ Ja det är verkligen sjukvården i ett nötskal, en enkel UVI borde de ju kunna hantera iaf!? Men nej inte då.

Bra att du fick medicin tillslut, då borde det ju ge med sig rätt så fort nu!



Den ena mamman kände jag innan(på bebisdaten), men inte så att vi umgicks utan sa hej när man sågs .

Den andra tjejen hade jag ingen aning om vem hon var, så det är kul :) Hoppas bara det är bättre uppslutning nästa gång!



Nej Minnah hör man inget alls om, brukar ju vara sådär ! Men cafe't var super fint! Kul :)



Kramar

2011-05-09 @ 16:08:33
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0